۴ فیلم کوتاه از کرمانشاه به مرحله نهایی پیچینگ ملی راه یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیر انجمن سینمای جوانان کرمانشاه گفت که ۴ فیلم کوتاه از هنرمندان جوان استان در اولین رویداد پیچینگ؛ جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

کامران رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با برگزاری اولین رویداد پیچینگ ۱۴۰۳ در دفتر انجمن سینمای جوانان استان ۱۴ فیلمنامه حرفه ای و نیمه حرفه ای مورد قضاوت داوران شورای تصویب فیلمنامه قرار گرفت.

وی افزود: پس از جلسات مختلف در نهایت چهار عنوان فیلم با راهیابی به مرحله نهایی موفق به اخذ قرارداد تولید با انجمن سینمای جوانان ایران شدند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه این فیلم ها را صفر و یک از محدثه بهراد، امید از سینا حسنپور، ماموریت از ایوب بلندین و فیلمی که ساخته نشد از سهیل پریانی عنوان کرد.

رضایی یادآور شد: فیلم هایی که مورد تایید پیچینگ قرار گرفته و به مرحله نهایی برای انعقاد قرارداد راه پیدا می کنند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای برای فیلم های حرفه ای و تا ۱۲۰ میلیون تومان برای فیلم های نیمه حرفه ای مورد حمایت مالی قرار می گیرند.

پیچینگ فرایند ساخت یک فیلم‌ است، همان‌طور که برای ساخت یک فیلم به بازیگر، فیلمبردار و سایر عوامل نیاز است، پیچینگ هم لازم است تا ایده پروژه را ساده و کوتاه به کسی که می‌خواهد از آن حمایت کند، ارائه داده و خود فیلمساز نیز از نتایج آن بهره ببرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۶ فیلم از استان کرمانشاه توانست پس از طی مرحله پیچینگ به مرحله نهایی راه پیدا کند ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته دومین جلسه پیچینگ نیز پاییز سال‌ جاری برگزار خواهد شد تا به بررسی فیلمنامه های ارسالی فیلمسازان بپردازد و نهایتا منتج به قرارداد و اختصاص بودجه مصوب از ستاد مرکزی شود.

رضایی یادآور شد: طی سال های اخیر دفتر کرمانشاه با برگزاری دو تا سه جلسه پیچینگ در طی سال سهم مهمی از تولیدات فیلم کوتاه کشور را به خود اختصاص داده است به طوریکه در اغلب جشنواره های ملی برخی از آثار تولیدی کرمانشاه دیده می شود که بعضا همراه با اخذ تندیس و لوح تقدیر نیز شده است.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان کرمانشاه در زمینه برنامه های آموزشی این انجمن برای فصل تابستان نیز گفت: این انجمن برای فصل تابستان برنامه‌های آموزشی متنوعی را برای علاقه‌مندان به عکاسی و سینما در استان در قالب دوره‌های تک‌درس همزمان با دیگر دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران با ارایه مدرک معتبر بین‌المللی در نظر گرفته است.

وی افزود: این دوره‌ها با محوریت سرفصل‌هایی همچون مبانی عکاسی، عکاسی پرتره، فوتوشاپ، عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی تبلیغاتی، فیلم‌نامه نویسی، نقد و تحلیل فیلم، تدوین، فیلم‌برداری، افترافکت و صدابرداری برگزار خواهد شد که هنرجویانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک معتبر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران را دریافت می‌کنند. ️

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستمر و حرفه ای با انجمن سینمای جوانان کرمانشاه فعالیت دارند.

انجمن سینما جوان کرمانشاه از سال ۶۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha