قرارگاه سلام محور موجب هم افزایی در مدیریت بحران است+ فیلم

ایلام -ایرنا- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: قرارگاه سلام و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه مدیریت بحران تجربه‌ای موفق در امدادرسانی و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت بحران‌های ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، مجید بیگلریان‌ روز چهارشنبه، در همایش دواطلبان مردمی و بخش خصوصی در شهرستان آبدانان، اظهار کرد:مشارکت بخش خصوصی در چرخه مدیریت بحران و پاسخ به مخاطرات بر اساس ماده ۹ قانون مدیریت بحران، مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی با ذکر اینکه راه اندازی و تشکیل قرارگاه سلام به منظور شناسایی و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی کشور در بحران ها مورد تاکید و حمایت جدی مسوولان قراردارد افزود: استفاده از توان تجهیزات و ظرفیت‌های بخش خصوصی نقش مهمی در مدیریت بحران در مواقع مخاطرات و حوادث غیر مترقبه دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام ایجاد آمادگی مطلوب سازمانی و عملیاتی برای پاسخ به بحران را دستاورد مهم قرارگاه سلام عنوان کرد و گفت: کارگروه استانی قرارگاه سلام از سال گذشته در سطح شهرستان‌های استان و امروز هم شهرستان آبدانان تشکیل شده است.

بیگلریان‌ افزود: در این همایش‌ها و کارگروه‌ها ضمن سنجش توان بخش خصوصی و نحو مشارکت در مدیریت بحران در حوزه‌های آموزش، اجرای مانور و آماده‌سازی تیم‌های واکنش سریع هماهنگی های لازم در فرماندهی عملیات پاسخ به بحران انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام تصریح کرد: با توجه به آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت بحران حضور تشکل‌های مردمی، داوطلب و بخش خصوصی در فرایند مدیریت بحران برای دستگاه های موضوع ماده (۲) قانون، داوطلبانه و بدون ایجاد تعهد استخدامی است.

بیگلریان اضافه کرد: داوطلبانی که در فاصله زمانی اعلام تا خاتمه شرایط اضطراری موضوع ماده (۱۱) قانون، در انجام وظایف محوله آسیب دیده و یا فوت می‌کنند، مشمول آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۰) قانون مدیریت بحران کشور(فداکار خدمت ) می‌شوند.

در این نشست، فرماندار شهرستان آبدانان با اشاره به چهار رکن مهم پیشگیری، آمادگی، مقابله و باز سازی و بازتوانی خاطرنشان کرد: شناسایی و سازماندهی، بکارگیری و فرماندهی همچنین پیمان مشترک ایمنی و مدیریت بحران با مشارکت گروه‌های مختلف از ارکان اصلی فعالیت‌های قرارگاه سلام است.

«محمد رحمانی» هدف از اجرای این طرح علاوه بر توانمندسازی شرکت‌ها در مدیریت و پاسخ به بحران ایجاد هم افزایی بین ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات در زمان پاسخ به بحران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha