پنج هزار حاشیه‌نشین در زابل از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شدند

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از بهره‌مندی بیش از پنج هزار نفر از حاشیه‌نشینان زابل از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب خبر داد و گفت: عملیات اصلاح و توسعه شبکه در نقاط اولویت‌دار در این شهرستان همچنان در حال اجراست.

علیرضا قاسمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با اعتباری معادل یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نسبت به ساخت و بهره‌برداری ۱۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و یک باب ایستگاه پمپاژ در جنوب شهر اقدام شد که این ایستگاه در افق طرح جمعیت ۱۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه با این اقدام یکی از درخواست‌های دیرین مردم در دفع بهداشتی فاضلاب محقق شد، افزود: در این طرح بیش از پنج هزار نفر از ساکنان حسن‌آباد و قاسم آباد، باقری جنوبی و بخشی از مسکن مهر از این خدمت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به عملیات اجرایی برنامه‌ریزی شده در سالجاری تصریح کرد: با توجه به وقوع نشست‌های متعدد در خیابان طالقانی (خط اصلی شهر) مقرر شد که بازسازی سه هزار و ۵۰۰ متر از شبکه خیابان‌های طالقانی و رجایی با وجود مشکلات موجود با روش‌های سپرکوبی و لوله‌رانی اجرا شود.

وی ادامه داد: در این راستا یک مناقصه برگزار و قرارداری به مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش توسعه شبکه و اصلاح و بازسازی شبکه منعقد شد و عملیات اجرایی آن اکنون با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

قاسمی گفت: ضمن پرداخت مطالبات پیمانکاران شاغل، توسعه شبکه فاضلاب در محدوده خیابان شهید جهانتیغ و دانشگاه و بازسازی شبکه اصلی خیابان شهید ژیانی از دیگر اولویت‌های اجرایی این شرکت در سالجاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha