تسریع در تکمیل باغ‌راه حضرت زهرا (س)

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با تاکید بر افزایش سرعت کارهای عمرانی گفت: در صورت فراهم شدن مقدمات، باغ‌راه حضرت زهرا (س) ابتدای دی ماه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی صداقت روز یکشنبه در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران پیرامون باغ‌راه حضرت زهرا (سلام الله علیها) اظهار کرد: در صورت تامین منابع مالی و مساعدت و همکاری پلیس راهور به منظور نصب و تکمیل محدوده اجرای پل فلزی گردشگری تقاطع آیت‌الله سعیدی، باغ‌راه حضرت زهرا (س) ابتدای دی ماه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بخش‌های خدماتی این پروژه پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و پیشرفت محوطه سازی نیز بالای ۸۰ درصد است.

هدایت با بیان اینکه افتتاح این پروژه گامی دیگر در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ پیمانکار در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد آمفی تئاتر روباز این پروژه، اضافه کرد: برای ۳ کیلومتر از ۹.۵ کیلومتر پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) در محدوده منطقه ۱۷، ساختمان‌ها و فضاهایی با کاربری‌های تجاری، فرهنگی، خدماتی، فراغتی و درمانی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن آستان مبارک امامزاده حسن در این محور، گفت: احداث میدانگاه امامزاده حسن ۸۰ درصد و ساختمان چهارطاقی جلوی امامزاده نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فضایی با قابلیت برگزاری رویدادهای مذهبی و آیینی در این قسمت پیش‌بینی شده است.

هدایت افزود: پروژه باغ‌راه حضرت زهرا سلام الله علیها بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تهران است بطوریکه با احداث تونل و انتقال خط آهن تهران - تبریز به زیرزمین طی تفاهم نامه‌ای حق بهره برداری دائمی از اراضی همسطح و روباز تونل واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ به طول ٩ کیلومتر و عرض حدود ۳۰ تا ۳۵ متر از سوی شرکت راه آهن به شهرداری تهران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این اراضی به رودخانه کن در منطقه‌ ۱۸ و همچنین به میدان شهدای مدافع حرم در منطقه‌ ١٧ ختم می‌شود، یادآور شد: این طرح ۶ هزار متر فضای فرهنگی، تفریحی و ورزشی شامل ١۴ مرکز بازی کودکان، دو زمین اسکیت حرفه‌ای، زمین فوتبال، ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع فضای سبز، ۱۲ هزار متر فضای روبروی امام زاده حسن در منطقه ١٧ جهت برگزاری مراسم‌های آیینی - مذهبی می‌شود.

هدایت گفت: همچنین در این پروژه ۹ کیلومتر مسیر پیوسته دوچرخه که ۲.۵ کیلومتر آن در ارتفاع احداث می‌شود و نیز سه هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ خودرو به صورت سرپوشیده و احداث پل پیاده رو با مصالح بتنی و فولادی بر روی بزرگراه آیت الله سعیدی که موجب اتصال منطقه ۱۷ و ۱۸ خواهد شد، دیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha