۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85618153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85618153
۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: یگان حفاظت اراضی اداره کل این استان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کرد.

سیدعلی میرکریمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اراضی رفع تصرف شده به ارزش یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: یگان حفاظت اراضی این اداره کل ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، با اجرای ۲۱ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به باز پس گیری ۱۰ هکتار از اراضی ملی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: از این تعداد؛ ۲۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان به مساحت ۱۰۱ هزار و ۷۱۵ مترمربع از اراضی ملی به ارزش یک هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال و یک مورد اجرای احکام قطعی در شهرهای استان به مساحت یکهزار و ۱۷۰ مترمربع به ارزش ۳۲ میلیارد ریال است.

میرکریمی ادامه داد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند تا مورد سو استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش ایرنا، مساحت زمین های در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ۲۷ هزار و ۱۸۵ هکتار است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha