۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85314789
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار متر مربع زمین ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی از رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع زمین ملی استان به ارزش حدود یکهزار و ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان شمالی، سیدعلی میرکریمی روز پنجشنبه اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی اخیرا با اجرای ۱۴ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی موفق به باز پس گیری ۱۶ هزار مترمربع زمین ملی شد.

وی افزود: ۱۲ مورد از این رفع تصرف ها، مربوط به شهرهای بجنورد، شیروان و جاجرم با ارزش بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال و ۲ مورد اجرای احکام نیز مربوط به شهر اسفراین با ارزش تقریبی ۹۳۰ میلیارد ریال است.

میرکریمی ادامه داد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی استعلام کنند.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گشت زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهرهای تابعه به صورت محسوس و نامحسوس حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود.

بر اساس این گزراش مساحت زمین های در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ۲۷ هزار و ۱۸۵ هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha