۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85618230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۵۲۵ تن گوشت سفید در سبزوار تولید شد

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85618230
پنج هزار و ۵۲۵ تن گوشت سفید در سبزوار تولید شد

سبزوار- ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: پنج هزار و ۵۲۵ تن گوشت سفید در نیمه نخست امسال در کشتارگاه‌های صنعتی طیور این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر برات‌الله زیدآبادی روز شنبه، همزمان با ۱۴ مهر، روز دامپزشکی به خبرنگاران اظهار کرد: این میزان تولید با کشتار ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۴ قطعه مرغ گوشتی و بوقلمون انجام شده است.

وی افزود: تولید این میزان گوشت سفید زیر نظر بازرسان و کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی صورت گرفته است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به فعالیت ۲ واحد کشتارگاه صنعتی طیور در سبزوار، گفت: در بازرسی‌های ناظران بهداشتی مستقر در این کشتارگاه‌ها، ۳۳ هزار و ۷۹ قطعه مرغ و بوقلمون، به علت وجود برخی بیماری‌ها و شرایط فیزیکی نامناسب ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

دکتر زیدآبادی خاطرنشان کرد: به منظور تامین فراورده های خام دامی سالم، نظارت بر مراحل تولید تا عرضه این فراورده ها صورت می گیرد و تمامی فراورده های استحصال شده در کشتارگاه، پس از کنترل های بهداشتی و در صورت کسب تاییدیه، به بازار مصرف عرضه می شود.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیرمجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و... مراتب را با صندوق صوتی ۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۴۴۴۴۲۰۶۷ -۰۵۱ در میان بگذارند تا با منتخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

سبزوار از قطب های مهم پرورش دام، طیور و آبزیان در خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۲۲۸ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور در شهرستان سبزوار فعالیت دارند و عمده گوشت مرغ تولیدی این شهرستان در استان خراسان رضوی مصرف شده و بخشی از آن نیز به دیگر استان‌ها ارسال می شود.

نابر اعلام شبکه دامپزشکی سبزوار در نیمه نخست امسال ۹۷۴ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم نیز گوشت قرمز در این شهرستان غربی خراسان رضوی تولید شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha