پریدر: اجازه ندادم خلا نبود رئیس در فدراسیون حس شود/ تیم شطرنج بانوان را احیا کردم

تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون شطرنج با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی زمان برگزاری انتخابات است گفت: در ۱۰ ماه سرپرستی فدراسیون اجازه ندادم خللی در روند برنامه‌های شطرنج ایران ایجاد شود.

شادی پریدر روز دوشنبه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: مراحل قانونی انتخابات در حال طی شدن است و هر زمانی که وزارت ورزش و جوانان صلاح بداند آن را برگزار خواهیم کرد. حدود ۱۰ ماهی است که سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارم و اجازه ندادم خلا نبود رئیس در آن احساس شود. در این ۱۰ ماه اتفاقات خوبی رخ داد و امیدوارم این روند در دوره مدیریت آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم تکلیف برگزاری انتخابات هر چه زودتر مشخص شود چرا که بلاتکلیفی برای این فدراسیون خوب نیست. بدون تردید با تدبیر احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، بهترین شرایط برای شطرنج ایران رقم خواهد خورد. با این وجود در این ۱۰ ماه اجازه ندادم مشکلات بر فدراسیون حاکم شود. بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت و فدراسیون را به یک ساماندهی رساندم. ۱۵ هیات با سرپرست اداره می‌شد اما تعداد این هیات‌ها تا آبان‌ماه به عدد پنج خواهد رسید و وظیفه دارم تا خللی در مسیر برنامه‌های فدراسیون ایجاد نشود و هر زمانی که وزارت ورزش صلاح بداند زمینه انتخابات را به بهترین شکل فراهم خواهم کرد.

نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان ایران ادامه داد: زمانی که به عنوان سرپرست منصوب شدم تیم بانوان فقط یک اسم بود و از یک تیم مرده تیمی پویا ساختم و ضمن انتصاب مربی اختصاصی برای تیم ملی بانوان، به مسابقات شهرهای آسیا در روسیه اعزام و پیکارهای قهرمانی کشور نیز برگزار شد. این اقدامات موجب شد تا امروز شاهد درخشش دختران ایرانی در المپیاد جهانی شطرنج باشیم.

سرپرست فدراسیون با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی شطرنج در مجارستان گفت: دختران ایرانی تا دورهای پایانی صدرنشین گروه B بودند اما در یک اقدام ارزشمند و بدون توجه به اهمیت مسابقات به حمایت از ملت مظلوم فلسطین پرداختند و در برابر نمایندگان رژیم صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند. دختران ایرانی با اقدام جوانمردانه خود نشان دادند که همواره یار و یاور مظلومان هستند.

پریدر که چند روز پیش از سوی فدراسیون بین‌المللی شطرنج مورد تقدیر قرار گرفته بود در این خصوص گفت: در حاشیه برگزاری جشن یکصد سالگی فیده، دبیر کمیسیون بانوان فدراسیون جهانی شطرنج جایزه ویژه توسعه و گسترش رشته شطرنج را به من اهدا کرد. سال‌ها عضو کمیسیون بانوان فیده بودم و اقداماتی که در داخل ایران برای توسعه شطرنج انجام دادم موجب شد تا این عنوان ارزشمند به کشور عزیزم ایران برسد.

وی در خصوص نتایج تیم مردان در المپیاد جهانی شطرنج مجارستان نیز گفت: تیم ما نتایج خوبی در ابتدا کسب کرد اما برابر هند شکست خورد (هند قهرمان المپیاد جهانی شد). جوانان ما مدعی رسیدن به مدال بودند و برای تساوی به میدان نرفتند. باخت برابر هند کار را سخت کرد و ضمن آنکه با یک مربی روسی در این رقابت ها حضور پیدا کردیم. الکساندر گریشچوک مدتی کوتاهی در کنار جوانان بود و تاثیر او را نیز در این مسابقات دیدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha