دنیامالی: جامعه ورزش از اقدامات نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان، گفت: جامعه ورزش نیز در کنار آحاد مردم از اقدام نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله که در زورخانه جوانمردان شهدای کن در حال برگزاری است، اظهار داشت: وظیفه هر مسلمانی است که از مظلومان در مقابل ستم‌گران دفاع کند. جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان انجام می‌دهد بسیار زیاد است. فقط یک مرحله از آن در غزه موجب شد تا نزدیک به ۴۱ هزار نفر که اکثر آن‌ها کودک یا زن بودند به شهادت برسند.

وی افزود: مردم فلسطین وظیفه دارند که از خودشان در مقابل این رژیم غاصب دفاع کنند. بعد از اقدامات تروریستی که رژیم صهیونیستی در ایران انجام داد و سپس سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند، طبیعی بود که ما نیز باید پاسخ آن را می‌دادیم. این دفاع تنها پاسخ کوتاهی بود که نقش بازدارندگی ایجاد می‌کرد. ما جنگ‌طلب نیستیم و اصلا دنبال شروع جنگ نخواهیم بود اما اگر کشوری بخواهد به ایران تجاوز کند قطعا پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهیم داد.

دنیامالی افزود:‌ از اقتدار ایران همین کافی است که ما شب بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی، به قطر سفر کردیم و مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم. مهم‌تر از آن نیز دیروز نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری با حضور پرشور مردم برگزار شد. در حالی که سران‌ کشورهای دیگر در پناهگاه‌های خود حضور داشتند، رهبر انقلاب ما در کنار مردم با اقتدار حضور پیدا می‌کنند. در ادامه حضور وزیر امور خارجه ایران در لبان و سوریه، نشانگر اقتدار ایران اسلامی است. نشر منش ورزشکاران ما، پهلوانی و دفاع از مظلوم است و این مراسم نیز برای گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله برگزار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با نگاه ویژه به ورزش زورخانه‌ای و المپیکی شدن این رشته، اظهار داشت: این ورزش از دو جهت برای ما اهمیت بالایی دارد. این ورزش بومی و تمدنی ایران است و این ورزش در کشور ما ریشه دارد. دومین نکته این خواهد بود که این ورزش آئینی است و نشر پهلوانی دارد. ورزش زورخانه‌ای ارتباط مستقیمی با مرام و جوانمردی دارد. اقدامات خوبی برای ورود این ورزش به المپیک انجام شده اما هنوز کافی نیست. در دنیا نیز این ورزش شناخته شده است و حتی وقتی ما رقابت‌هایی برگزار می‌کنیم، کشورهای دیگر به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کنند. ما قبل از آن باید این ورزش را در نسل جوان مخاطب‌سازی کنیم.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ورزشگاه‌های فوتبال و جلسه‌ای که با مسئولین کشور قطر داشتند، گفت: ما یک انباشتگی در رابطه با ورزشگاه‌ها داشتیم و هرکسی مسئولیت را به مجموعه‌ دیگر انتقال می‌داد. این مسئله را حل کردم و در حال حاضر هیچ جدایی بین وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها وجود ندارد. قرار بر این شد که همه با هم، ورزشگاه‌هایی در شان مردم کشورمان داشته باشیم که چمن، سکو و نور خوبی در حد استاندارهای afc داشته باشد. امیدوارم در آینده شاهد این باشیم که استادیوم‌ها با کیفیت‌تر شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خیلی از دشمنان ما تلاش می‌کنند که دیدار ایران و قطر برگزار نشود. در ملاقاتی که با وزیر ورزش قطر داشتم، متوجه شدم او مدیر دو سه باشگاه بوده و از آنها برای حضور در ایران دعوت کردم. امروز هم به روابط بین‌الملل گفتم که به صورت کتبی دعوت کنند. تلاش می‌کنیم که در ۲۴ مهر در مشهد پذیرای قطر باشیم که امیدوارم این دیدار با پیروزی ایران همراه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha