۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85618516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان مدعی شد: چین نمی‌تواند سرزمین مادری ما باشد

تهران- ایرنا- رییس‌ جزیره تایوان، امروز (شنبه) با تاکید بر ریشه‌های سیاسی قدیمی این جزیره، مدعی شد که «غیرممکن» است چین «سرزمین مادری» تایوان باشد.

به گزارش ایرنا از رویترز، لای چینگ ته رییس‌ جزیره تایوان، که در ماه مه (اردیبهشت) به قدرت رسید، امروز ادعا کرد که غیرممکن است چین به سرزمین مادری تایوان تبدیل شود؛ زیرا تایوان ریشه‌های سیاسی قدیمی‌تری دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیشینه‌ تاریخی جزیره تایوان به انقلاب ۱۹۱۱ برمی‌گردد که منجر به سقوط آخرین سلسله امپراتوری چین شد، مساله حاکمیت پکن بر تایپه را رد کرد.

رییس جزیره تایوان که از سوی پکن به‌عنوان یک «جدایی‌طلب» معرفی و محکوم شده است، در سخنرانی خود طی یک مراسم پیش از جشن‌های روز ملی این جزیره در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، مدعی شد که بر اساس تاریخ، تایوان ۳۸ سال قدیمی‌تر از چین است.

وی با تکرار ادعاهای قبلی خود، گفت: از لحاظ قدمت، غیرممکن است که جمهوری خلق چین سرزمین مادری مردم تایوان باشد؛ بلکه شاید به عکس، تایوان سرزمین مادری چین باشد.

رییس‌ جزیره تایوان پیشتر نیز در سخنرانی‌های قبلی خود از تاریخی بودن استقلال تایوان دفاع کرده و خواستار بازپس‌گیری سرزمین‌هایی شده بود که چین در قرن ۱۹ به روسیه واگذار کرده بود.
پکن هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده است اما شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین، یک روز قبل از جشن ملی کشورش، بار دیگر اظهارات خود مبنی بر تعلق تایوان به پکن را مطرح کرده بود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha