۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85618926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اجرای طرح سرشماری کشاورزی در ۸۷۰ نقطه خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: طرح سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور از اواسط آبانماه به مدت ۴۵ روز در ۸۷۰ نقطه استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی بهزادفر روز یکشنبه در اولین نشست ستاد هماهنگی سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ خراسان شمالی اظهارکرد: این طرح در ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و ۸۳۵ آبادی استان اجرا و ۲۵۷ کارشناس در اجرای آن همکاری می کنند.

وی، اجرای تکلیف قانونی، چارچوب‌ها برای طرح آماری و استخراج آمار دقیق برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها و آمادگی برای اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۴۰۵ را از اهداف سرشماری عمومی کشاورزی برشمرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح‌ کرد: در این سرشماری حوزه های مرتبط به آمار بخش کشاورزی همچون دامداری، طیور، آبزیان و کشت زراعی استان برحسب ویژگی ها تفاوت هایی خواهند داشت و اختیارات و امکانات متفاوت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزی ۳۰ درصد اشتغال خراسان شمالی را تشکیل می دهد، افزود: بنابریان ضرورت دارد کشاورزانبرای رسیدن به نقشه راه توسعه در اجرای این طرح همکاری کنند.

اجرای طرح سرشماری کشاورزی در ۸۷۰ نقطه خراسان‌شمالی

استاندار: آمارگیری دقیق باشد

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: استان جایگاه بسیار خوبی در کشاورزی و دامپروری دارد و امید می رود طرح سرشماری کشاورزی در جذب اعتبارات و برنامه‌ریزی های آتی موثر باشد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی جمعیت کشاورزان باید در اختیار گیرد تا برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی بر پایه‌های درست و دقیق انجام شود.

وی نظام برنامه ریزی آینده، تعیین سیاست‌ها و هدف گذاری ها در حوزه کشاورزی را مبتنی بر این سرشماری دانست و افزود: این اقدام، پایه و اساس و پیش نیاز نظام برنامه ریزی برای آینده در جهت توسعه کشور است.

استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: همه پی گیری‌های داخل استانی و هماهنگی اقدامات و ظرفیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی کشاورزی از ناحیه سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ انجام شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha