۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85618996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح نظارت الکترونیکی برای ۹۱ سارق در لرستان اجرا شد

خرم آباد - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری لرستان گفت: ۹۱ سارق سابقه دار در استان مشمول نظارت و کنترل الکترونیکی شدند که این طرح برای آنها اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن دارایی روز یکشنبه در سومین جلسه قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت افزود: در قالب این طرح، افراد با استفاده از پابند الکترونیک تحت کنترل و نظارت پلیس قرار می‌گیرند که نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرقت دارد.

وی با اشاره به کاهش ۴.۵ درصدی سرقت ها در استان طی سال گذشته اظهار داشت: همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از سارقان حرفه‌ای مطابق دستورالعمل مربوطه توسط فرماندهی انتظامی ضروری است.

وی به نقش پیشگیرانه آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و سرقت از ۲ جنبه خودمراقبتی از مجموعه و آگاهی‌بخشی برون سازمانی اشاره کرد و گفت: امید می رود با اجرای طرح "قاضی در مدرسه" و با تمرکز این طرح بر روی سرقت، آموزش و هشدارهای لازم به کادر مدارس، دانش‌آموزان و اولیا داده شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری لرستان افزود: با توجه به گزارشی مبنی بر کمبود حدود یک هزار و ۲۵۰ نیروی نگهبان در آموزش و پرورش استان، از این اداره کل انتظار می رود با قید فوریت، نسبت به تامین امنیت این مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های تحت نظارت نیروی انتظامی و یا به روش های دیگر اقدام کند.

دارایی با اشاره به بانک اطلاعاتی تهیه شده از محکومان و متهمان متواری در حوزه سرقت تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سرقت‌های جدید توسط افراد با سابقه صورت می‌گیرد بنابراین دستگیری آنان در کاهش و پیشگیری از جرم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری شرکت مخابرات و شهرداری مرکز استان در تقویت سامانه پایش تصویری بیان کرد: این طرح نقش بازدارنده ای در بسیاری از جرایم به ویژه سرقت دارد که از دادستان‌های دیگر حوزه‌های قضایی استان انتظار می رود با همکاری شرکت مخابرات و رفع موانع احتمالی، نسبت به تکمیل پروژه پایش تصویری در حوزه قضایی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از نقاط استان به ویژه در محل‌های پر تردد و تفریحی نیز بدون پوشش مخابراتی هستند که شرکت مخابرات باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات این نقاط به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری و مقابله با سرقت و دیگر جرایم اقدام نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha