۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85619207
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۶ باند قاچاق مواد مخدر و سرقت در فارس متلاشی شد

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ باند حمل مواد مخدر و ۵۰ باند سرقت در این استان شناسایی و متلاشی شده است.

به گزارش ایرنا؛ سردار رهام بخش حبیبی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۵۰ باند سرقت متلاشی و ۵ هزار و ۴۵۱ سارق نیز دستگیر شده که ۴۳۸۱ فقره اموال به مال‌باختگان بازگردانده شده است،برخی افراد سابقه دستگیری بالای ۱۰ بار هم دارند لذا از قانون گذاران درخواست داریم در جهت حفظ امنیت جان و مال مردم، قانون در خصوص افراد چندین بار دستگیر شده بازنگری شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال، پلیس هوشمند و مردم قانون مدار تعیین شده است، گفت: قانون گذار و مجلس شورای اسلامی باید در زمینه حفظ امنیت جامعه و جان و مال مردم درباره تکرار جرایم از سوی مجرمین و افرادی که چندین بار برای انجام یک جرم دستگیر شده‌اند چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: نوع سرقت و آسیب ها که به مردم می‌رسد، پیچیده شده که پلیس باید در مبارزه با ناامنی آگاه و هوشیارتر عمل کند.

۷۶ باند قاچاق مواد مخدر و سرقت در فارس متلاشی شد

حبیبی به نگرانی مردم در معاملات مجازی اشاره و اظهار کرد: مردم در خریدهای اینترنتی خصوصا خرید اشیای قیمتی باید دقت و آگاهی لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان فارس به اخراج اتباع غیرمجاز اشاره کرد و گفت: طی شش ماه اول امسال ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان فارس جمع آوری و به کشور خود از طریق ۲ استان مرزی برگردانده شده‌اند.

حبیبی به مشاوره انجام شده به خانواده ها توسط پلیس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۳۶ هزار نفر از طریق معاونت اجتماعی پلیس فارس خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

انهدام ۲۶ باند و کشف حدود ۱۱ تن مواد مخدر در فارس

وی به انهدام ۲۶ باند و کشف حدود ۱۱ تن انواع مواد مخدر در سال جاری در فارس اشاره کرد و گفت: ۹ هزار و ۳۹۵ متهم در زمینه جرائم مواد مخدر، ۳ هزار و ۱۰۴ خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

حبیبی گفت: هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در این مدت کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به پارسال ۲۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۵۹۱ معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند، افزود: بیش از ۵۰ باند سرقت نیز در استان متلاشی شده است که در این زمینه ۵ هزار و ۴۵۱ نفر سارق نیز شناسایی، دستگیر و روانه زندان شدند که به هزار و ۳۸۱ فقره انواع سرقت نیز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: وقوع سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته اما در کشفیات سرقت ۱۳ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: ۱۶۷ نفر اراذل و اوباش در ۶ ماه نخست امسال در فارس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: تعداد متوفیات حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری در استان فارس در ۶ ماه نخست امسال به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha