سارق طلا، دوست مالک از آب درآمد

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که هشت میلیارد ریال طلا و جواهر از منزل دوستش سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: متهم ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و جواهرات، گفت که با همسر شاکی دوست است.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ محمد افشار روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در پی شکایت شهروندی مبنی بر سرقت طلا و زیورآلات از منزل وی، تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان تهران پیگیری موضوع را به عهده گرفت. ماموران کلانتری در محل سرقت حاضر و با بررسی دوربین‌های مداربسته و استفاده از شیوه‌های پلیسی، موفق به شناسایی سارق شدند و با هماهنگی‌های قضایی به مخفی‌گاه سارق اعزام و متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و جواهرات اعتراف و اظهار کرد که با همسر شاکی دوست است و به منزل آنها زیاد تردد داشته و در حین رفت و آمد، از غفلت آنها سوءاستفاده کرده و از کلید درب ورودی منزل یک عدد کپی تهیه و از غفلت آنان استفاده کرده است.

سرهنگ افشار اضافه کرد: متهم در پی‌جویی‌ها اعتراف کرد که اموال مسروقه را به مالخر فروخته است. اکنون دستگیری مالخر در دستور کار پلیس قرار دارد و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارق طلا، دوست مالک از آب درآمد

دزدان خودرو حین سرقت نقره داغ شدند

همچنین سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو با اقدام به موقع پلیس خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن، حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودروی سواری پژو با ۲ سرنشین که گوشه پلاک آن تا شده بود مشکوک شدند و آن را به صورت نامحسوس تحت نظر داشتند.

سرهنگ کیانوش نظری در این باره اظهار کرد: پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد، خودرو یادشده دارای سابقه سرقت بوده و سرنشین آن سارق حرفه‌ای خودرو است که متهمان با مشاهده ماموران سریع و به طور خطرناکی متواری شدند. البته ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار و استفاده از قانون بکارگیری سلاح موفق به متوقف کردن خودرو سرقتی شده و متهمان پس از توقف بلافاصله از خودرو پیاده شده و از محل متواری شدند که ماموران با درایت و هوشیاری تمام متهم را زمین‌گیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد متهمان ۴۱ و ۴۲ ساله، دارای سابقه سرقت بوده و به جرم خود اعتراف کردند و متهمان برای اخذ دستور قضایی و کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان این پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ نظری افزود: شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن کردن خودروهای خود و پارک نکردن خودرو در محل‌های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت‌ها جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha