برگزیدگان چهارمین جایزه ملی «داستان حماسی» در مشهد معرفی شدند

مشهد- ایرنا- چهارمین جایزه ملی «داستان حماسی» در مشهد با معرفی نفرات برتر شامگاه یکشنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، اختتامیه این جشنواره شامگاه یکشنبه در محل آرامگاه فردوسی برگزار شد و در بخش رمان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، نویسنده اثر «مرد، نامرد، ترسو » امیرحسین دارابی از تهران اول شد و دیپلم افتخار و یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد به وی اهدا شد.

امیرحسین روح‌نیا نویسنده اثر «بازمانده» از خراسان رضوی دوم شد و نشان جایزه ملی، لوح تقدیر و یک میلیارد ریال وجه نقد به این نویسنده اهدا شد.

مهرداد صدقی نویسنده اثر «لعبتکان» از خراسان شمالی نیز سوم شد و علاوه بر نشان جایزه ملی و لوح تقدیر، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرد.

در بخش داستان کوتاه نیز « آب سیاه»اثر هدا حشمتیان از کرمانشاه، «پل» اثر قدسی خان بابایی از قم، «شراب طهور» اثر فریبا مرادی از اصفهان، «علی‌قره پاچناری» اثر محمدرضا زروندی از قم و «میان داران» اثر آناهیتا برزویی از کرمانشاه به عنوان پنج اثر برگزیده معرفی و به نویسندگان هر اثر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا شد.

تبدیل حماسه های ایرانی به حماسه امتی

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این آیین اظهار کرد: حماسه‌های ایرانی باید به حماسه‌های منطقه‌ای و امتی تبدیل شوند.

محمدمهدی دادمان افزود: باید مروج و سراینده حماسه مقاومت چندملیتی باشیم و خود را مدافع میانی امت اسلامی بدانیم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت کنونی جبهه مقاومت، گفت: امروز این جبهه در بزنگاه تاریخی قرار دارد و در یک سال گذشته، رزمندگان مقاومت با مجاهدت‌حماسی در برابر تهدیدات ایستادگی کرده و هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده اند.

دبیر علمی رویداد جایزه ملی داستان حماسی نیز در این مراسم اظهار کرد: جایزه داستان حماسی، در واقع جایزه ای چند وجهی و کنشگر است و هدفگذاری جایزه ملی در راستای آثار فاخر حماسی موفق بوده است.

محمدرضا شرفی خبوشان تاکیدکرد: مسیر این جایزه ملی باید ادامه یابد و اکنون به بلوغ این جایزه ملی رسیده ایم.

وی اضافه کرد: جایزه ملی داستان حماسی، خلق اثری پخته و ناب حماسی است و امیدواریم این جایزه ملی به عنوان سلاح فرهنگی همچنان ادامه یابد.

دریافت ۸۸۹ اثر

رییس حوزه هنری خراسان رضوی و رییس چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی نیز در این مراسم گفت: چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی نقش مهمی در تقویت هویت ادبی و حماسی ایفا می کند.

مجید عسگری افزود: در مجموع ۸۸۹ اثر شامل ۱۸۵ رمان و ۷۰۴ داستان کوتاه به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ارسال شد.

وی ادامه داد: در پایان ارزیابی هیات داوران، سه اثر برگزیده در بخش رمان و پنج اثر در بخش داستان کوتاه به عنوان برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha