جهش ۱۰۰ درصدی تعمیر شناورها برای کشتی‌سازی ایزوایکو هدف‌گذاری شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر گروه شناورهای متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اشاره به جهش ۱۰۰ درصدی تعمیر شناورها برای این مجتمع صنعتی هدف‌گذاری شده است، گفت: تولید ساخت و تعمیر شناورها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تُن بوده که توانستیم بیش از ۱۰۰ درصد اهداف خود در بخش تعمیرات شناورها را محقق کنیم.

به گزارش ایرنا، محسن علیزاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: باوجود چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و تاخیر در تامین مواد اولیه سال گذشته ۲۹ فروند شناور و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۳ فروند شناور در مجتمع ایزوایکو تعمیر و بازسازی شد.

وی بیان کرد: تولید ساخت و تعمیر شناورها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن و در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۲ هزار و ۸۸۹ تن بوده است که امیدواریم با برطرف کردن موانع برنامه‌های نوسازی شناورها در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به وضعیت مطلوب برسد و به هدف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن دست یابیم.

مدیر گروه شناورهای متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به افزایش درآمدها و نقدینگی این گروه، اعلام کرد که پرداخت هزینه‌های خدمات و پیمانکاری که در گذشته با تاخیر انجام می‌شد، اکنون به‌طور منظم انجام می‌شود.

علیزاده از واگذاری بیشتر فعالیت‌های گروه شناورهای متوسط مجتمع ایزوایکو به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها، برخی از بخش‌های فنی مانند کارگاه‌های برش، به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.

وی همچنین از موفقیت گروه در ساخت نخستین آمبولانس دریایی تمام آلومینیومی خبر داد و افزود: این پروژه با موفقیت اجرا شده و ایزوایکو آماده دریافت سفارش‌های جدید در این زمینه است.

مدیر گروه شناورهای متوسط ایزوایکو با تاکید بر برنامه‌های دقیق و مدیریت بهینه، چشم‌انداز روشنی برای سال‌های آینده ترسیم کرد و گفت: با تکیه بر بهبود مدیریت و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی، در مسیر افزایش تولید و ارتقای صنعت دریایی کشور قدم برمی‌داریم و آماده‌ایم تا در سال ۱۴۰۳ با دستیابی به اهداف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تنی، رکوردهای جدیدی را ثبت کنیم.

در گذشته‌های نه چندان دور بیشتر تعمیرات شناورها در مجتمع ایزوایکو در کار بدنه و رنگ و سندبلاست بدنه فلزی و فولادی فعالیت داشت اما امروز در همه بخش‌های کشتی همچون رنگ و سندبلاست بدنه، تعویض ورق، تعویض لوله‌ها، تعمیر شفت و پروانه، خزه تراشی، ضخامت سنجی، اورهال سامانه رانش، انجام کارهای دکوراسیون، اورهال پمپ‌ها و ژنراتور و موتور اصلی که قلب کشتی بوده را تعمیر کند.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده است.

ایجاد این مجموعه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha