ایزوایکو برای همکاری با شرکت‌های بزرگ نفتی آماده است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: ایزوایکو (مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران) با استفاده از تجربه‌های گذشته خود در طرح‌های پارس جنوبی و همکاری‌های موفق با شرکت‌های بزرگ نفتی همچون شرکت ملی نفت، نفت و گاز پارس و اویک، آماده است تا در ساخت سکوهای فشارافزایی نیز نقش کلیدی ایفا کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشست مشترک شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) برگزار شد و تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکوهای فشارافزایی برای میدان مشترک پارس جنوبی به امضا رسید؛ میزان سرمایه گذاری شرکت ملی نفت در پروژه فشارافزا بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است.

ایزوایکو برای همکاری با شرکت‌های بزرگ نفتی آماده است

سلمان ضربی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار ایزوایکو است، اظهار کرد: تمام امکانات و تجهیزات خود را به کار خواهیم گرفت تا این طرح‌های حیاتی شرکت‌های بزرگ نفتی در زمینه ساخت سکوهای فشار افزا را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

وی بیان کرد: این سکوهای گازی فشارافزا می‌توانند به طور مستقیم به حفظ تولید گاز در کشور کمک کنند و مانع از کاهش سطح استخراج گاز در آینده شوند؛ با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مستمر با اویک، تلاش می‌کنیم این طرح را در زمان مقرر و با کیفیت مطلوب به پایان برسانیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو باتوجه به اینکه این طرح نه تنها برای امروز بلکه برای نسل‌های آینده کشور اهمیت حیاتی دارد، یادآور شد: این طرح فرصتی طلایی است تا نشان دهیم که توانمندی‌های بومی کشور تا چه حد می‌توانند بحران‌های آینده را مدیریت کنند.

ضربی ابراز کرد: با افتخار آماده‌ایم تا با همکاری نزدیک با اویک، این مسئولیت سنگین را به انجام برسانیم و نشان دهیم که ایزوایکو همچنان در صف اول صنعت فراساحل و نفت و گاز کشور قرار دارد.

ساخت سکوهای فشار افزا، بحران کمبود گاز را جبران می‌کند

مدیر عامل شرکت اویک (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) نیز در این نشست با اشاره به اهمیت راهبردی طرح‌های فشارافزایی در جبران کمبود گاز گفت: در چند سال آینده، میدان گازی پارس جنوبی با افت فشار قابل‌توجهی مواجه خواهد شد که استخراج گاز از میدان گازی بزرگ پارس جنوبی را به چالش خواهد کشید؛ این موضوع می‌تواند کشور را با بحران کمبود گاز مواجه کند.

محمد جواد شمس افزود: سکوهای فشارافزایی که براساس این تفاهم‌نامه ساخته خواهند شد، نقش مهمی در جبران این کمبود ایفا می‌کنند و افت فشار گاز را جبران می‌کند؛ با اجرای این طرح‌ها، می‌توانیم تولید گاز از میدان پارس جنوبی را به سطح پایدار برسانیم و مانع از ورود کشور به بحران کمبود گاز شویم.

توانمندی‌های فنی، تخصصی و تجربه‌های موفق ایزویکو در طرح‌های گذشته، اطمینان ما را جلب کرد که این شرکت می‌تواند سکوهای فشارافزایی را با کیفیت بالا و در زمان مناسب به بهره‌برداری برساند.وی با اشاره به اهمیت طرح‌های فشارافزایی برای صنعت نفت و گاز کشور، این طرح‌ها را از اولویت‌های اساسی وزارت نفت عنوان کرد و گفت: طرح‌های فشارافزایی جزء ضروری‌ترین برنامه‌های وزارت نفت است و اویک به عنوان یکی از چهار شرکت مجری، مسئولیت بخشی از این طرح را بر عهده دارد که با هماهنگی کامل با مدیران و مسئولین وزارت نفت، تاکنون کارها به خوبی پیش رفته است و امروز ما در اویک، در فصل جدیدی از مسئولیت‌ها قرار گرفته‌ایم.

شمس همچنین با تاکید بر انتخاب ایزویکو برای اجرای این طرح افزود: توانمندی‌های چشمگیری را در ایزویکو مشاهده کردیم که باعث شد این مجموعه را برای اجرای این طرح حیاتی انتخاب کنیم؛ توانمندی‌های فنی، تخصصی و تجربه‌های موفق ایزویکو در طرح‌های گذشته، اطمینان ما را جلب کرد که این شرکت می‌تواند سکوهای فشارافزایی را با کیفیت بالا و در زمان مناسب به بهره‌برداری برساند.

در پایان شمس مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت اویک با همراهی ضربی مدیرعامل و مدیران ارشد ایزوایکو از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و طرح‌های جاری این مجتمع عظیم صنعتی بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده است.

ایجاد این مجموعه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha