کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی ۵۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی گفت: کودکان و نوجوانان استان در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند.

فرهاد آقابیگی روز دوشنبه در به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی این تعداد کتاب را از ۲۰ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امانت گرفتند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۲ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که در این مراکز حدود ۱۳۲ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

برگزاری ۷۰ برنامه فرهنگی

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی‌کودک در خراسان شمالی، گفت: ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه کودکان در این ایام در استان برگزار می شود.

آقابیگی با اشاره به شعار هفته ملی کودک « برای‌کودکان، برای‌ آینده»، افزود: این‌ هفته فرصتی برای توجه بیشتر به نیازها و خلاقیت کودکان است..

وی گردهمایی «برای کودکان، برای آینده»، معرفی شخصیت شهید مقاومت سید حسن نصرالله در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی، دیدار با مسوولان استانی، آغاز به کار ۲ مرکز آشخانه و جاجرم، برگزاری کارگاه های فرهنگی هنری، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم با عنوان «در امتداد رود» از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفته ملی کودک دانست.

آقابیگی، تئاتر خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی، اهدای بسته فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی، پادکست ویژه کودکان و مربیان، قصه گویی مربیان و اعضای برتر استان در مدارس، ملاقات با کودکان بیمار، تجهیز ۲ باب مدرسه بجنورد به قفسه های کتاب، دیدار با کودکان عشایر و اهدای هدیه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و حضور تریلی سیار در استان را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

عضویت رایگان در مراکز فکری کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته ملی کودک عضویت در تمامی مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه رایگان شد.

وی افزود: علاقه مندان به عضویت در مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی کانون به نشانی kpf.ir ثبت نام کنند.

خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha