کامران جدی‌ترین گزینه جایگزینی یزدانی؛ استارتی برای المپیک لس‌آنجلس

تهران- ایرنا- کامران قاسم‌پور در حالی به مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی اعزام می‌شود که شواهد حاکی از آن است که بعد از این رویداد، وزن مسابقاتی خود را تغییر خواهد داد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، رقابت‌های اوزان غیرالمپیکی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان و امیدهای جهان روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان ماه امسال در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار خواهد شد. قرار است تیم کشتی آزاد کشورمان با ترکیب رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور راهی این مسابقات شود.

کامران قاسمپور که یکی از نفرات تیم اعزامی است، در این سال‌ها با توجه به هم‌وزن بودن با حسن یزدانی (وزن 86 کیلوگرم) مجبور به تغییر وزن اجباری شد. با این حال او توانست در وزن ۹۲ کیلوگرم، ۲ نشان طلای جهانی را در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به‌دست آورد.

اکنون با دوری طولانی مدت حسن یزدانی پس از آسیب‌دیدگی دوباره از ناحیه کتف که در المپیک پاریس به سراغش آمد و او را مجبور به جراحی کرد، شرایط تغییر کرده است.

سهراب کیهانی عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی و از جراحان مطرح کشورمان، چندی پیش دوری حسن یزدانی از میادین را بین ۱۲ تا ۱۸ ماه عنوان کرد. با وجود غیبت طولانی مدت کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد، اعضای کادرفنی تیم ملی نباید نگرانی خاصی برای وزن ۸۶ کیلوگرم داشته باشند، چراکه شواهد حکایت از آن دارد تغییر وزن کامران قاسم‌پور پس از رقابت‌های جهانی جدی‌ است.

کامران جدی‌ترین گزینه جایگزینی یزدانی؛ استارتی برای المپیک لس‌آنجلس

چرا کامران در وزن ۸۶کیلوگرم حاضر خواهد شد؟

با توجه به اینکه حسن یزدانی احتمالا تا رقابت‌های جهانی ۲۰۲۶ از میادین حرفه‌ای دور خواهد بود؛ شکی نیست که کامران او مرد نخست وزن 86 می‌شود. این دوری بلندمدت، کامران را مجاب کرد که پس از کسب ۲ نشان طلای جهان در وزن غیر المپیکی، سودای حضور در وزن ۸۶ کیلوگرم را در سربپروراند. علی سوادکوهی، علیرضا کریمی و هادی وفایی‌پور در چند سال اخیر شانس جانشینی یزدانی در این وزن را بارها داشته‌اند، اما نتوانستند از این بخت طلایی استفاده کنند.

دوران پسا یزدانی کادرفنی را مجاب کرده تا در این خصوص چاره‌اندیشی کنند تا این بار قاسم‌پور، پس از دوری چند ساله به وزن اصلی خود باز گردد.

وزن ۹۲ کیلوگرم نیز ترافیک سنگینی دارد و جوانانی از جمله مبین عظیمی و امیرحسین فیروزپور می‌توانند با رفتن کامران از این وزن، بیشتر مجال اثبات توانایی‌های خود را داشته باشند.

جای خالی مدال المپیک در کارنامه حرفه‌ای قاسم‌پور او به گونه‌ای بود که حتی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت اما با وجود آمادگی، مصدومیت‌های بدموقع باعث شد تا رقابت را به امیرعلی آذرپیرا واگذار کرده و تجربه ناموفقی را به ثبت برساند. این غیبت باعث شد حسرت مدال المپیک برای او چهار سال دیگر ادامه داشته باشد.

کامران جدی‌ترین گزینه جایگزینی یزدانی؛ استارتی برای المپیک لس‌آنجلس

کامران قهرمان در سایه وزن ۸۶ کیلوگرم

با تغییر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد و بازگشت مجدد پژمان درستکار، رقابت جهانی آلبانی شاید آخرین حضور گلادیاتور کشتی ایران در اوزان غیر المپیکی باشد. قاسم‌پور می‌تواند در تیرانا با شکست رقبای جدی خود از جمله عبدالرشید سعدالله‌یف و دیوید تیلور، مهر تاییدی برای تغییر وزنش بزند.

اگر کامران نتواند در المپیک ۲۰۲۸ در وزنی المپیکی حاضر شده و به مدال برسد، باید رویای کسب مدال در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را به کلی از ذهن خود پاک کند، چرا که او هم اینک ۲۹ ساله است و در المپیک لس‌آنجلس ۳۳ ساله می‌شود.

کامران جدی‌ترین گزینه جایگزینی یزدانی؛ استارتی برای المپیک لس‌آنجلس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha