۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85620570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیزش گرد و خاک برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید استان را فرامی‌گیرد که به دنبال آن خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد کیفیت هوای استان را کاهش می‌دهد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به واسطه سالها خشکسالی در استان و فقر پوشش گیاهی در برخی مناطق از جمله دشت‌های استان، با وزش بادهای شدید هوای استان به واسطه ذرات معلق گرد و خاک در هوا آلوده می‌شود.

وی ادامه داد: ذرات معلق گرد و خاک در هوا باعث گرم‌تر شدن زمین می‌شود و برای موجودات زنده نیز خطرناک است و بیماری ریوی در انسان‌ها از جمله پیامدهای این وضعیت است از همین رو توصیه می‌شود بیماران خاص و افرادی که مشکلات ریوی دارند در زمان آلودگی هوا از خانه خارج نشوند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین با هشدار نسبت به سقوط اجسام به واسطه وزش باد شدید، یادآور شد: شهروندان نسبت به مستحکم‌سازی سازه‌های موقت و تبلیغاتی، محافظت از تاسیسات و پارک خودرو در محل‌های ایمن توجه جدی داشته باشند تا مشکلی در این خصوص شکل نگیرد.

به گزارش ایرنا، در پی خشکسالی‌های متوالی در چهارمحال و بختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در این استان شکل گرفته است که با وزش بادهای شدید تا به نسبت شدید فعال و منجر به آلودگی هوا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha