۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85620733
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

واکنش کرملین به طرح تقسیم اوکراین برای حل مناقشه

مسکو- ایرنا- سخنگوی کرملین گفت:‌ گزارش‌های متعدد رسانه‌ها در مورد طرح آلمانی برای حل و فصل مناقشه اوکراین هیچ مبنای واقعی ندارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، این سخنان را دیمیتری پسکوف دوشنبه پس از آن مطرح کرد که برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که مقامات اوکراین و کشورهای غربی در حال بررسی سناریویی موسوم به طرح آلمانی برای حل و فصل مناقشه اوکراین هستند. این طرح شامل تقسیم اوکراین به دو بخش است که یکی از آنها می‌تواند به عضویت ناتو درآید.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در این باره گفت: گزارش‌های زیادی درباره این موضوع منتشر و استدلال‌هایی نیز مطرح شده است اما این مباحث تاکنون هیچ مبنایی نداشته‌اند.

سفیر جدید روسیه در آمریکا در زمان مناسب تعیین می‌شود
پسکوف در پاسخ به پرسش دیگری درباره پایان مأموریت سفیر روسیه در آمریکا گفت: این موضوع به منزله کاهش سطح روابط دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن نیست.
وی ادامه داد: سفیر جدید روسیه در آمریکا در زمان مناسب و به موقع تعیین خواهد شد.

آناتولی آنتونوف که پیش از این، سفیر روسیه در آمریکا بود، پنجم اکتبر در پایان مأموریت خود به مسکو بازگشتم. وی گفت: یک روز قبل از پایان مأموریت من، سفارت موضوع را به واشنگتن اطلاع داد.
آنتونوف به مدت هفت سال به عنوان سفیر روسیه در واشنگتن فعالیت کرد. خبرگزاری دولتی روسیه در این زمینه نوشت: آنتانوف کار سفارت روسیه در ایالات متحده را در سخت ترین دوره در تاریخ روابط مسکو و واشنگتن برعهده داشت.
آنتونوف متولد ۱۹۵۵ سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ ریاست بخش امنیت و مسائل خلع سلاح وزارت خارجه روسیه را بر عهده داشت. وی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ معاون وزیر دفاع روسیه بود. آنتونوف دسامبر ۲۰۱۶ به عنوان معاون وزیر امور خارجه روسیه منصوب شد. وی در هفت سال اخیر، سفیر روسیه در واشنگتن بود.

حمله سایبری به پخش اینترنتی رادیو و تلویزیون روسیه
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود حمله سایبری شامگاه یکشنبه به شرکت پخش تلویزیونی و رادیویی دولتی روسیه (VGTRK) را بی سابقه خواند.
وی با اعلام حمایت از این هولدینگ بزرگ رسانه‌ای افزود: کارشناسان در حال بررسی ابعاد مختلف موضوع هستند.

حمله هکری به سرویس‌های پخش آنلاین VGTRK در شب ۷ اکتبر (شامگاه یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) رخ داد. اطلاعاتی در این رسانه ها ظاهر شد که در نتیجه کانال‌های روسیه ۱، روسیه ۲۴ و فرهنگ و همچنین ایستگاه‌های رادیویی وستی و مایاک در اینترنت از دسترس خارج شدند.
این شرکت پخش تلویزیونی و رادیویی اعلام کرده است که حمله سایبری، آسیب قابل توجهی به کار این هولدینگ رسانه‌ای وارد نکرده است.

نگاه پوتین به گرامیداشت روز تولد وی
هفتم اکتبر سالروز تولد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، موضوع پرسش دیگری از سخنگوی کرملین بود.
پسکوف در این باره گفت که پوتین، روز تولد را دلیلی را برای افزایش توجه به خودش نمی‌داند و به توجه به جنبه شخصی زندگی خود علاقه‌مند نیست.
وی اظهار داشت: مانند هر شخصی، پوتین، خانواده، فرزندان و نوه‌هایی دارد که روز تولد او را از صمیم قلب تبریک می‌گویند.
رئیس‌جمهور روسیه هفتم اکتبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۷۲ ساله شد. او در سال آغازین پنجمین دوره  تصدی مسئولیت ریاست‌جمهوری روسیه است. هر دوره ریاست‌جمهوری روسیه، پنج سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha