برنامه آمریکا و انگلیس برای ناآرام‌سازی «اوراسیا» بعد از اوکراین

تهران-ایرنا- رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره تلاش آمریکا و انگلیس برای ناآرام‌سازی اوراسیا بعد از اتمام جنگ اوکراین هشدارداد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در نشستی با همتایان خود از کشورهای مشترک‌المنافع اعلام کرد: اطلاعاتی داریم که نشان می دهد بعد از پایان جنگ اوکراین، قرار است از شبه نظامیان برای ناآرام کردن منطقه اوراسیا استفاده شود.

وی، حضور نظامیان اوکراینی در پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه را یادآور شد و گفت: اوکراینی ها در حال بررسی چگونگی هدف قرار دادن نظامیان روس در سوریه هستند.

این مقام امنیتی روس از تلاش نظامیان اوکراینی مستقر در پایگاه آمریکا در سوریه برای هدف قرار دادن پایگاه روسیه در بندر طرطوس خبر داد و گفت: این عملیات آنها با پاسخ به موقع پدافند، ناکام ماند.

ناریشکین از تلاش سرویس جاسوسی انگلیسی و آمریکا برای جذب نیرو از میان تکفیری های ساکن منطقه «کاهش تنش» در ادلب خبر داد و گفت: کی‌یف در حال تجهیز شبه نظامیان ادلب به پهپادهای انتحاری و دیگر تسلیحات مدرن است.

به گزارش ایرنا، آمریکا کارنامه سیاهی در زمینه استفاده از نیروهای نیابتی برای رسیدن به مقاصد ژئوپلیتیک دارد و تجهیز افغان‌ها علیه اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۷۰ میلادی و همچنین تجهیز داعش در سوریه و عراق برای تضعیف محور مقاومت به رهبری ایران از جمله این اقدامات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha