۲۱۲ اثر به جشنواره پادکست قصه های خوب با صداهای خوب در یزد ارسال شد

یزد- ایرنا- دبیر جشنواره پادکست قصه های خوب با صداهای خوب از ارسال ۲۱۲ اثر از چهار کشور به این جشنواره در استان خبر داد.

مژگان محمدیان روز سه شنبه به ایرنا گفت: ۱۱۳ اثر از ایران، ۷۱ اثر از کشور افغانستان و یک اثر از کشور بنگلادش در بخش رقابتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره بخش غیررقابتی هم داشت که ۲۷ اثر از کشورهای ایران، افغانستان و نروژ دریافت شده است.

به گفته وی، بخش رقابتی شامل سنین هفت تا ۱۷ سال و بخش غیررقابتی شامل سن بالای ۱۷ سال می‌باشد.

محمدیان با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره در شهر کرمان برگزار شده بود، اعلام کرد: اختتامیه جشنواره چهارشنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۰ لغایت ۱۳ در محل سرای آذریزدی برگزار می‌شود.

مدیرعامل خانه ادبیات کودک و نوجوان تصریح کرد: جشنواره پادکست قصه‌های خوب با صداهای خوب برای بچه‌های خوب، هر ساله با همکاری یک استان دیگر برگزار خواهد شد که اولین دوره با مشارکت یزد و کرمان برگزار شده است.

به گفته وی، هر ساله آثار یکی از مفاخر حوزه کودک و نوجوان در کنار آثار مهدی آذریزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران موضوع جشنواره پادکست خواهد بود.

دبیر جشنواره بیان کرد: داوری آثار جشنواره از ۲۰ شهریور ماه آغاز و برگزیدگان در بخش کودک و نوجوان
و آثار برتر در بخش غیر رقابتی مشخص شده است.

محمدیان درباره شاخص‌های ارزیابی و داوری پادکست‌ها گفت: آثار بر اساس مواردی چون پرداخت قصه، کیفیت مناسب صدا از نظر وضوح صدا، شدت و اندازه صدا، به کارگیری لهجه و اصطلاحات مربوط به آن، تغییر صدا برای شخصیت‌های داستانی، استفاده از افکت‌ها و سایر آیتم‌های صوتی، ویرایش کلام به منظور عدم پخش اشتباهات و تپق‌های احتمالی داوری شده است.

جشنواره پادکست قصه‌های خوب با صداهای خوب از سوی خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران(سرای آذریردی) و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و کرمان و نیز کانون پرورش فکری ۲ استان، چهارشنبه ۱۸ مهر در منزل مرحوم آذریزدی در شهر یزد برگزار می‌شود.

آذر یزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران و خالق کتاب معروف قصه های خوب برای بچه های خوب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha