گازرسانی به ۲۵ واحد گلخانه در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

شهرکرد – ایرنا – مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۲۶۴ گلخانه این استان گازدار هستند گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ایجاد خطوط، شبکه و زیر ساخت‌های لازم برای تامین گاز ۲۵ واحد گلخانه این استان درحال انجام است.

جهانبخش سلیمیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ظرفیت تامین شده برای گلخانه‌های گازدار این استان ۴۲ هزار و ۸۶۰ مترمکعب در ساعت است که اگر بهینه سازی مصرف در دستور بخش گلخانه‌ها قرار گیرد حداقل ۳۵۰هکتار گلخانه زیرپوشش قرار می‌گیرد درحالی که در زمان حاضر این طور نیست.

وی مهمترین مشکل در خصوص تامین گاز گلخانه‌ها را تامین منابع مالی و نقدینگی، ایجاد خطوط تغذیه و توزیع جدید، ارتقای بعضی از ایستگاه‌های کاهش فشار ( cgs , tbs )، تمدید نشدن مصوبه شورای اقتصاد در ارتباط با گازرسانی به واحد های تولیدی که زمانبندی آن تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده و برخی مشکلات اجتماعی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: امروز با توجه گازرسانی در این استان همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنایع بزرگ استان از جمله فولاد، سیمان، قند، پتروشیمی و ۴۱ جایگاه سی ان جی و بالغ بر ۹۵ درصد گلخانه‌های استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۸۰ درصد از مساحت این استان کوهستانی است و گاز کشی در این مناطق با سختی و دشواری همراه ا ست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha