۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85621254
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک همدان به خارج صادر شد

همدان- ایرنا- مدیرکل گمرک همدان گفت: ۲۵ میلیون و ۷۸۳ هزار دلار کالا در نیمه نخست سال جاری از گمرک این استان صادر شد که بیشترین مقصد آنها کشور عراق بوده است.

جواد محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات انجام شده از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش دارد و از حیث ارزش نیز تقریبا مشابه با آمار پارسال بوده است.

این مسوول گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان همدان، قرابه و بطری های شیشه ای، سیمان سفید، انواع وازلین های صنعتی و فروسیلیس است.

مدیرکل گمرک استان همدان همچنین با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد صادرات استان از لحاظ وزنی به کشور عراق است،خاطرنشان کرد: پاکستان، افغانستان، ترکیه و روسیه عمده صادرات استان در گروه کالایی صنعتی، معدنی و کشاورزی بوده است.

بیش از ۲۵ میلیون دلار کالا از گمرک همدان به خارج صادر شد

محمدی با اشاره به آمار واردات در ۶ ماهه امسال نیز گفت: میزان واردات در این مدت چهار هزار و ۸۳۲ تن و به ارزش ۱۴میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بوده است.

وی اظهار کرد: میزان واردات از لحاظ وزنی با افزایش حدود هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو است.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی استان همدان انواع نخ های پلی استر و پلی آمید، لاتکس کائوچوی و مواد رنگی دیسپرسه بوده است.

محمدی خاطر نشان کرد: عمده کشورهای طرف معامله واردات استان همدان گرجستان با بیش از ۷۲ درصد از واردات استان از لحاظ وزنی از این کشور بوده و پس از آن چین، امارات متحده عربی و ترکیه بوده است .

به گفته وی عمده کالاهای وارداتی در استان در گروه کالایی شیمیایی و صنعتی است.

مدیرکل گمرک همدان گفت: ۵۰ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار کالا سال گذشته از گمرک این استان به ۱۸ کشور خارجی صادر شد و وزن کالاهای صادر شده در این مدت به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha