۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85621340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرافتخارترین بانوی جودوکار کشور: دنبال ارتقا رنکینگ جهانی هستم

همدان- ایرنا- پرافتخارترین بانوی جودوکار کشور گفت: مهم‌ترین هدفم از حضور در کاپ آسیا، ارتقا رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در جمع ۱۰۰ جودوکار برتر وزن خودم هستم.

مریم بربط روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات جودو کاپ آسیا در وزن ۷۰ کیلوگرم ۲۲ مهرماه جاری در قزاقستان برگزار می‌شود و در کنار کسب عنوان، به دنبال رسیدن به رنکینگ زیر ۱۰۰ هستم.

وی بیان کرد: هم اکنون به دلیل دوری از مسابقات بین‌المللی در بین رنکینگ ۱۲۰ تا ۱۲۵ قرار دارم و تنها حضور در این مسابقات منجر به ارتقا رتبه برای هر جودوکار می‌شود.

بربط ادامه داد: هم اکنون در اردوی آماده‌سازی بسر می‌برم و زیر نظر مربی خود تمرین روزمره دارم تا قبل از مسابقات به آمادگی لازم برسم.

وی با بیان اینکه تنها بانوی جودوکار کشورمان در این مسابقات هستم خاطرنشان کرد: در تلاش برای حفظ آمادگی بدنی و رفع نقاط ضعفم در تمرین هستم.

این جودوکار همدانی در خصوص حریفان خود در مسابقات کاپ آسیا گفت: جودوکاران برای ارتقا رتبه خود در تمامی مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند.

بربط بیان کرد: در اینگونه مسابقات بیش از کسب نشان، ارتقا رنکینگ برای جودوکار بسیار حایز اهمیت است و می‌خواهم با بهبود وضعیت خود در جدول جهانی، شرایط را برای مسابقات مهمتر فراهم کنم.

وی افزود: حضور در مسابقات بین‌المللی یکی از خواسته‌های همیشگی بوده و فدراسیون نیز همکاری لازم را داشته است و امیدوارم نماینده خوبی برای کشورم در کاپ آسیایی باشم.

وی در خصوص استفاده از کلاه مخصوص در مسابقات کاپ آسیا گفت: پوشش با مقنعه در مسابقات آسیایی مشکلی ندارد و تنها در رویداد جهانی و المپیک منع شده است، بنابراین نیازی به استفاده از کلاه مخصوص طراحی شده ندارم.

به گزارش ایرنا مریم بربط مردادماه سال ۱۳۹۸ با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

جودوکار همدانی وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، اولین بانوی جودوکار ایرانی بود که در رقابت‌های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط در این وزن تاریخ‌سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد، ورزشکاری که تاکنون تمامی حریفان داخلی خود را بارها شکست داده و رقیب می‌طلبد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha