خروج شرکت‌های دارویی از بحران/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفدهم مهر به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان،برخورد سازمان غذا و دارو با صنایع غذایی متخلف،نیاز داروهای نسل جدید دیابت به حمایت‌های بیمه‌ای، ارسال سومین محموله بشردوستانه برای مردم لبنان،مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم،ایران پیشرو در ساخت بیمارستان،افزایش تشخیص بیماری‌ها با هوش مصنوعی و بررسی وضعیت هوشمندسازی فرایندهای ثبتی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۱۸ هزار دوربین البسه تا پایان سال به تجهیزات پلیس اضافه می شود

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ۱۸ هزار دوربین البسه تا پایان سال به تجهیزات پلیس اضافه می شود، افزود: با این اقدام تعداد این دوربین ها در مجموعه پلیس به ۳۴ هزار دستگاه خواهد رسید.

سردار احمدرضا رادان در حاشیه آیین رونمایی از طرح‌های تحولی کلان فاوا به مناسب هفته انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۱۶ هزار دوربین البسه موجود در پلیس ۱۰ هزار دوربین به صورت آفلاین و بقیه به صورت آنلاین به کار گرفته شده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت مسکن کارکنان فراجا توضیح داد: از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز، ساخت ۳۰ هزار مسکن در نقاط مختلف کشور آغاز شده که بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و علاوه بر آن ۳۰ هزار واحد دیگر در مرحله عقد قرارداد است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

خروج شرکت‌های دارویی از بحران/تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت دولت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکت‌های دارویی اذعان دارند که شرایط‌ آنها از حالت بحران خارج شده است و دیدگاه دولت در اولویت قرار گرفتن تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی است.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در مورد آخرین اقدامات دولت در زمینه تولید دارو و کمبود ارز، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته نشست‌های متعددی را با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برگزار کردیم و خوشبختانه برای رفع یا کاهش مشکلات کمبود دارو و نقدینگی تولیدکنندگان و ارز دارو همکاری بسیار خوبی در سطح دولت، رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به رئیس جمهور چه گفتند؟

اعضای شورای عالی آموزش و پرورش در نشستی با رئیس جمهور بر اهمیت و لزوم توجه به شأن و جایگاه شورای عالی، جلوگیری از موازی کاری سایر دستگاه‌ها در حوزه آموزش و پرورش، عدالت آموزشی، بهسازی نیروی انسانی، تراکم کلاس ها، امور رفاهی و معیشتی فرهنگیان، بودجه آموزش و پرورش تاکید کردند.

به گزارش شورای عالی آموزش و پرورش، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور مسعود پزشکیان، ریاست جمهوری و اعضای این شورا در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

اصغر فانی عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه‌ای است که در دور افتاده ترین نقاط کشور نماینده دارد و همیشه پرچم جمهوری اسلامی به دست معلمان در سراسر کشور در اهتزاز است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

همه محموله‌ها در مبادی گمرکی و جاده‌ای با دوربین هوشمند کنترل می‌شوند

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با اشاره به یکی از دستاوردهای حوزه پلیس امنیت اقتصادی گفت: از این پس همه محموله‌ها در مبادی گمرکی و جاده‌ای با استفاده از دوربین‌های هوشمند کنترل می‌شود.

 سردار احمد دولتخواه در مراسم رونمایی از طرح‌های تحولی کلان فاوا به مناسب هفته انتظامی اظهار داشت: نخستین تحول در حوزه پلیس پیشگیری است که به استعلام پرونده‌های قضایی و انتظامی مربوط می‌شود. شهروندان می‌توانند مدارک ناقص پرونده خود را از طریق نرم‌افزار «پلیس من» بارگزاری کنند.

وی ادامه داد: اقدام دیگر تعیین تکلیف خودروهای بلااستفاده بود که در خیابان‌ها رها شده و در این طرح هوشمند از مشارکت مردم استفاده شد و گزارش‌ها به صورت برخط پیگیری می شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا به ویرایش برخط و بدون مراجعه حضوری اطلاعات شماره گذاری به خصوص تلفن همراه مالکین خودروها اشاره کرد و گفت: اطلاعات پیامک کشف حجاب نیز به صورت بر خط در سامانه پلیس من بارگذاری خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

نرخ باروری در پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد

 رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نرخ باروری طی پنج سال آینده باید به عدد ۲.۵ برسد، گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ حدود ۲۶ میلیون از جمعیت کشور یعنی یک چهارم جمعیت سالمند باشند.

صابر جباری در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: ایران در زمینه جمعیت، رتبه هجدهم در جهان، رتبه نهم در آسیا و رتبه سوم در منطقه را داراست و طبق قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، نرخ باروری در طی پنج سال باید حداقل به عدد ۲.۵ برسد.

جباری با بیان اینکه نرخ موالید رو به کاهش و جمعیت سالمند در کشورمان رو به افزایش است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال ۱۴۳۰ حدود ۲۶ میلیون از جمعیت کشور یعنی یک چهارم جمعیت سالمند خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

۱۵ تا ۴۹ سالگی سن مناسب بارداری/ فرزند بیشتر نشانه طبقه اجتماعی پایین‌تر نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه محدودیت سنی برای بارداری برداشته شده است و سنین ۱۵ تا ۴۹ سال برای بارداری مناسب اعلام می‌شود، خواستار توجه ویژه به قشر تحصیل‌کرده متاهل جامعه در برنامه‌های جوانی جمعیت در جهت الگوسازی شد.

دکتر علیرضا رئیسی در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: جوانی جمعیت یک مساله ملی و بسیار جدی است و علاوه بر مردم، نیاز به اقناع سازی تمام مسئولان دارد زیرا جوانی جمعیت فقط مساله دولت نیست و به کل کشور و تمام دستگاه‌ها مربوط می‌شود.

وی با بیان این که تصویب بودجه برای پیشبرد این برنامه ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با کمک مجلس که تاکنون در زمینه برنامه‌های جوانی جمعیت خوب پیش آمده، اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه لحاظ شود، اظهار کرد: از جمله مباحث مهم در این زمینه ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان شاغل به تحصیل است که باید حتما در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

مسئولیت‌های امور دانشجویی و فرهنگی را به دانشجویان واگذار کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار مسئولیت دادن به دانشجویان در امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و تقویت تعلق ملی در بین آنها شد.

محمدرضا ظفرقندی در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: اخلاق حرفه ای با توصیه و نصحیت شکوفا نمی شود بلکه باید در دوران تحصیل به تدریج از رفتار و برخورد اساتید، ملکه ذهن و رفتار دانشجویان شود. بعدا همانگونه که استاد با دانشجو و بیمار برخورد کند، دانشجو نیز همین رفتار را با بیمار تکرار می کند.

وی ادامه داد: در دوره ای که مسئول دانشگاه علوم پزشکی تهران بودم، یکی از فارغ التحصیلان به بنده مراجعه و برای استخدام و فعالیت، ابراز علاقه کرد. وقتی پرونده و وضعیت تحصیلی او در دانشگاه و مدرسه را نگاه کردم، همه نمرات بالا بود اما در پرونده وی نوشته شده بود که با بیماران برخورد تندی دارد از او دلیل این رفتار را سوال کردم که علت آن را تکرار و یادگیری رفتار استادش عنوان کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

شهرداری تهران به خرید و تملک اراضی واقع در طرح‌ها اقدام کند

«درخواست الزام به صدور پروانه احداث بنا املاک واقع شده در طرح های دولتی و شهرداری‌ها» از جمله دعاوی پرتکرار در دیوان عدالت اداری است و با توجه به قوانین و آرای هیات عمومی، وجود این نوع املاک مانع از اعمال حقوق مالکانه اشخاص به مدت نامعلوم و نامحدود نمی‌شود؛ از اینرو رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به شهردار تهران استیفای حقوق جامعه هدف را خاطرنشان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا عابدی در نامه‌ای خطاب به علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به رأی وحدت رویه شماره ۲۳۸ تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۸۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: به فرض وقوع قسمتی از ملک در طرح عمرانی، اگر شهرداری به تکلیف قانونی خود مبنی بر خرید و تملک اراضی واقع در طرح و پرداخت بهای آن و اجرای طرح مورد ادعا در مهلت قانونی عمل نکند، مالکین اراضی مزبور، ذیحق به اعمال انحاء حقوق مالکانه خود از جمله احداث بنای مجاز در سهم خود هستند و امتناع شهرداری از صدور پروانه احداث بنا در این موارد وجاهت قانونی ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

هوش مصنوعی دقت در تشخیص بیماری‌ها را افزایش می‌دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کاربرد هوش مصنوعی در علم پزشکی باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و دقت در تشخیص بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

عبدالرضا پازوکی در یک نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: هوش مصنوعی در حوزه درمان و پیشگیری کاربرد زیادی دارد و می توانیم با بهره گیری از این علم که به خطاهای پزشکی نیز کمک می کند، استفاده بهینه کنیم.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در تشخیص سرطان‌ها نیز قابلیت زیادی دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال ۹۳ درصد تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی قابل شناسایی است و در آینده ای نزدیک نیز این فناوری می تواند در بخش رادیولوژی تاثیرگذار بوده و بیماری‌ها را با دقت نشان دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند تامین اعتبار است/وابستگی صندوق‌ها به دولت

کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی گفت: موضوع اصلی در افزایش یا اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تامین منابع مالی است و این تامین اعتبار باید انجام شود.

اهمیت رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و توجه به معیشت اقشار تحت پوشش این صندوق‌ها، رئیس جمهور را بر آن داشت تا در نخستین نشست خبری خود از برنامه دولت برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سخن بگوید.

مسعود پزشکیان با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامات در حال انجام است، از تراز نبودن منابع پیش بینی شده در این زمینه برای انجام تعهدات دولت سخن گفت و اعداد را چنین بیان کرد: «کل پول بالای ۷۰ همت است؛ آنچه که در قانون آمده ۲۰ همت است و پیگیری می‌کنیم آن ۵۰ همت را از کجا پیدا کنیم. یک توقع ایجاد کردیم و منابعی دیده‌ایم که وجود ندارد.»ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

تغییر اقلیم سالانه موجب مهاجرت ۲۰ میلیون نفر می‌شود

رئیس پژوهشکده تغییر اقلیم دانشکده علوم پزشکی دانشگاه دزفول گفت: هر ساله به دلیل تغییر اقلیم ۲۰ میلیوین نفر محل سکونت خود را ترک می‌کنند که این مساله به مرور موجب بروز تعارض‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی می‌شود.

محمد جواد محمدی زاده در کنفرانس ملی آینده و پایداری محیط زیست در پردیس دانشگاه تهران افزود: نگاهی به آینده با استراتژی پایداری محیط زیست موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود که امیدواریم با پیشرفت و توسعه در حوزه سیاست ها و راهبردهای محیط زیستی شاهد بهبود شرایط باشیم.

وی اظهارداشت: امروزه مهمترین مساله ای که محیط زیست با آن دست به گریبان است موضوع تغییر اقلیم است که به عنوان یک ابَررَوند در همه حوزه های جوی، اقیانوسی و زیستکره اثرات گسترده و وسیعی را بر جای گذاشته است، بر اساس اعلام سازمان های بین المللی سال ۲۰۲۳ گرمترین سال در تاریخ ثبت شد که تا نیمه اول ۲۰۲۴ هم ادامه داشت، انتشار گازهای گلخانه ای از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۱.۲ درصد افزایش یافت و به مقدار ۵۷.۴ میلیارد تن معادل دی اکسید کربن گازهای گلخانه ای انباشته شده است که بسیار خطرناک است همچنین میانگین گازهایی مانند متان و نیتروژن نیز در حال افزایش است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

تغییر سبک زندگی جذابیت زندگی روستایی را کاهش داده‌ است

یک کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی گفت: تغییر سبک زندگی و ارزش‌های اجتماعی و کاهش جذابیت زندگی روستایی از جمله دلایل افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها به شمار می رود.

امیرحسن شاهسوند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهاجرت روستاییان به شهرها پدیده‌ای است که در جوامع در حال توسعه از جمله ایران مشاهده می شود و در دهه های اخیر شدت گرفته است.

وی با بیان اینکه تشدید این پدیده سبب خالی شدن روستاها از سکنه می شود، ادامه داد: این امر نه تنها به کاهش تولیدات کشاورزی و از بین رفتن سنت‌ها و فرهنگ روستایی منجر می‌شود، بلکه می‌تواند بر پایداری محیط زیست و توسعه متوازن کشور نیز تاثیر منفی بگذارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

احکام ورشکستگی در سامانه سجل محکومیت‌های مالی ثبت شود

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطابق دستورالعمل رسیدگی به دعاوی ورشکستگی باید احکام صادره از دادگاه‌های حقوقی و کیفری در مورد ورشکستگی را با ذکر نوع آن در سامانه سجل محکومیت‌های مالی و اطلاعات موثر اشخاص قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ۱۱ مهر امسال دستورالعمل «رسیدگی به دعاوی ورشکستگی» را ابلاغ کرد و مطابق ماده ۱۱ این دستورالعمل، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه باید حداکثر ظرف ۶ ماه از تاریخ ابلاغ، امکان جستجو و مشاهده دعاوی ورشکستگی بر اساس سطح دسترسی مقرر در آیین‌نامه اجرایی نحوه و میزان دسترسی به اطلاعات مرکز ملی داده‌های قوه قضاییه مصوب ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ را برای دادستان‌ها فراهم کند همچنین سامانه‌های قضایی به نحوی که حسب مورد، طرح دعوا یا صدور حکم ورشکستگی از طریق سامانه اطلاعات موثر اشخاص (ساما) در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد؛ طراحی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

ایران در ساخت بیمارستان در دنیا پیشرو است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ساخت، تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها اقدامات خوبی در کشور انجام شده است، گفت: ایران در زمینه ساخت بیمارستان‌ها جز کشورهای پیشرو در دنیا است و مهندسان این حوزه از دانش فنی بالایی برخوردار هستند.

علیرضا زالی مراسم کنگره ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی افزود: خیرین سلامت در فرایندهای بازسازی و ساخت بیمارستان ها نقش مهمی را ایفا می کنند. در کشور نزدیک به ۱۱۰۰ بیمارستان فعال و ۷۰ درصد از تخت ها مربوط به بیمارستان های دولتی است.

وی اضافه کرد: اکنون به ازای هر هزار نفر باید یک تخت در بخش خصوصی داشته باشیم که باید به عدد ۷۵ هزار تخت در بخش خصوصی در کشور برسیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

بررسی آخرین وضعیت هوشمندسازی فرایندهای ثبتی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های ملی هیچ دلیلی برای تاخیر در اجرای آن‌ها قابل پذیرش نیست، گفت: نباید به واسطه تاخیر در اتمام طرح‌ها و به‌روزرسانی نشدن سامانه‌ها در خدمت رسانی به مردم و انجام وظایف سازمانی خللی به‌وجود آید.

حسن بابایی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور فناوری اطلاعات سازمان ثبت اظهار داشت: همه ارکان طرح‌ها از قبیل پیمانکار، ناظر و واحد بهره‌بردار باید بر اساس برنامه ریزی و طرح عملیاتی پروژه‌ها اقدامات خود را به سرانجام برسانند و در صورت بروز مشکل و مانع، ضمن انجام آسیب‌شناسی لازم، گزارش مربوطه را به مراجع ذیصلاح ارائه کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به لزوم انجام خدمت سریع، ارزان و بی منت به مردم که مورد تاکید رئیس دستگاه قضا است، گفت: علل تاخیرها و آسیب‌شناسی لازم در روند پیاده سازی طرح‌ها باید به طور مرتب رصد و رفع شود و انتظار داریم ناظران طرح‌ها نیز در این بخش دقیق‌تر عمل کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

داروهای نسل جدید دیابت به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد

رئیس هیات‌ مدیره انجمن دیابت گابریک گفت: مشکلات مربوط به قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه به‌ویژه بیمه داروهای نسل جدید مانند دیابت باید با همت مسئولان برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

علیرضا استقامتی افزود: صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلان است.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد، اظهارداشت: اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ از اینرو ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود. ‌ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

بی‌توجهی مراجع بین‌المللی به شکایت ایران، سبب اجرای «وعده صادق ۲» شد

یک حقوقدان و وکیل دادگستری با اشاره به بی توجهی نهادهای بین المللی به تعرض رژیم صهیونیست به ایران اظهار داشت: وقتی تلاش ایران از راههای دیپلماتیک و مراجعه به مراجع بین‌المللی در خصوص تعرض به حاکمیت کشورمان از سوی رژیم صهیونیستی به نتیجه نرسید، ایران ناچار اجرای عملیات «وعده صادق ۲» شد.

پیمان حاج محمود عطار در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا افزود: از نظر اصول حقوق بین‌الملل از جمله قواعد مربوط به حقوق بشر و حقوق کیفری، چنانچه یک حاکمیت بخواهد خلاف مقررات بین‌المللی، انسانی و حقوق بشر یا حتی تحت لوای یک توجیه قانونی به حاکمیت دیگری تعرض کند، کشور بزه‌دیده یا قربانی تعرض می‌تواند حق مقابله به مثل را برای خودش لحاظ کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

ارسال سومین محموله بشردوستانه ایران برای مردم لبنان

دبیرکل جمعیت هلال احمر از ارسال سومین محموله بشردوستانه امدادی و زیستی جمهوری اسلامی ایران برای مردم جنگ زده لبنان خبر داد.

به گزارش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، میثم افشار اظهار داشت: با جمع‌آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی، محموله بزرگ هوایی برای کمک به جنگ زدگان لبنانی به کشور سوریه اعزام شد.

وی افزود: آمادگی برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در دمشق برای جنگ زدگان و آوارگان لبنان وجود دارد و در صورت نیاز، بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر آماده کمک رسانی به مردم عزیز و جنگ زده لبنان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

برخورد سازمان غذا و دارو با صنایع غذایی متخلف/عوامل تایید نشدن مواد خوراکی کدامند؟

مدیر کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با تاکید بر برخورد شدید با متخلفان محصولات غذایی گفت: رعایت نکردن تاریخ انقضا، آلودگی‌های فیزیکی، استفاده از مواد غیراستاندارد از مواردی است که می‌تواند منجر به بازگشت محموله‌ها و حتی جریمه‌ها و توقف تولید شود.

عبدالعظیم بهفر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: تولیدکنندگان موظفند معیارهای بهداشتی و استانداردهای لازم را در تمام مراحل تولید و بسته‌بندی رعایت کنند تا سلامت عمومی حفظ شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از چالش‌ها، سازمان غذا و دارو در مورد فراورده های برگشتی ضوابط سخت‌گیرانه‌ مانند ضوابط وارداتی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اعمال می‌کند تا از سلامت و ایمنی محصولات اطمینان حاصل شود و موارد تخلف به شدت پیگیری و برخورد خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

جمعه نصر؛ نمایش قدرت بازدارندگی جمعیت ایران

نماز جمعه نصر که با حضور میلیونی اقشار مختلف مردم و به امامت رهبر معظم انقلاب در صفوفی به هم فشرده برگزار شد، در کنار همه پیام‌های سیاسی که به دنیا مخابره کرد؛ حاوی یک پیام به آحاد جامعه بود و آن اینکه جمعیت می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر بازدارندگی، اقتدار ملی را به نمایش بگذارد.

به باور کارشناسان علوم اجتماعی، جمعیت یک عامل موثر در شکل‌دهی قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی هر کشوری است؛ از این رو کشورها در تبیین قدرت ملی خود، به موضوع جمعیت به عنوان یک ابزار مهم برای بهره‌گیری از منابع مالی و معنوی با هدف دستیابی به اهداف و منافع ملی می‌نگرند و از همین منظر هر نوع بی توجهی به مقوله جمعیت و آهنگ رشد آن متناسب با ظرفیت‌های سرزمینی می‌تواند در آینده لطماتی را به اقتدار هر کشوری وارد کند.

کارشناسان علوم سیاسی و نظامی در کنار جامعه شناسان بر این اعتقاد هستند که جوانی جمعیت ریشه همه عوامل اقتدار آفرین هر کشوری به شمار می رود و اگر حد نصاب جمعیت با توجه به ظرفیت ها و منابع آن در یک کشور شکل نگیرد، اقتدار و استقلال نظامی، بلوغ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آن کشور نیز از دست خواهد رفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

ایران پیشرو در ساخت بیمارستان/مهاجرت سالانه ۲۰ میلیون نفر به دلیل تغییر اقلیم

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha