کودکان بهترین سفیر برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی هستند

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کودکان بهترین سفیر برای حفاظت از سرمایه‌های طبیعی و ملی هستند و ارائه آموزش های لازم به آنها در راستای حفظ محیط زیست امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، اقبال حمیدی روز سه‌شنبه در بازدید کودکان و خانواده های آنها از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست که به مناسبت هفته کودک انجام شد؛ اظهار کرد: با رشد تکنولوژی و توسعه ابزارهای ارتباطی هم چون گوشی های تلفن همراه و تبلت؛ کودکان دیگر هم چون گذشته با طبیعت ارتباط ندارند و شناخت آنها محدود به تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی خلاصه می شود.

وی اضافه کرد: اگرچه از طریق فضای مجازی هم امکان افزایش اطلاعات و آگاهی های کودکان وجود دارد ولی اگر در محیط و طبیعت قرار گیرند بهتر خواهند توانست آن را درک و لمس کنند و حفاظت از عرصه های طبیعی به دغدغه آنها تبدیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نقش و مشارکت همگانی مردم و آموزش های پایه برای کودکان و نوجوانان را از برنامه‌های مهم و بلند مدت این اداره کل خواند و افزود: در طول سال تحصیلی توسط مرکز آموزش و پژوهش این اداره کل دوره های آموزشی در مدارس برای دانش آموزان برگزار می شود.

حمیدی به موضوعات و چالش های محیط زیست مانند آلودگی آب، تفکیک زباله و آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: فواید گیاهان و دوستی با طبیعت بر کسی پوشیده نیست و بی شک سلامت انسان وابسته به سلامت محیط زیست است بنابراین باید همه ما در مقابل حفاظت از آن احساس وظیفه و آینده سازان را هم با اهمیت این مسئله آشنا کنیم.

جمعی از کودکان و نوجوانان استان به همراه خانوادهایشان از موزه تاریخ طبیعی اداره کل محیط زیست کردستان بازدید کردند این برنامه با همکاری انجمن های زیست محیطی در سالن اجتماعات شهدای محیط زیست انجام شد.

در پایان با برگزاری مسابقه‌ای به کودکان برنده؛ جوایزی با موضوعات زیست محیطی اهدا شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha