کلاهبردار اسکیمری با پوشش میوه فروش سیار در همدان بازداشت شد

همدان- ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: فردی که در پوشش میوه فروش سیار و با استفاده از دستگاه‌های اسکیمر، اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان و برداشت غیرمجاز از حساب‌های آن‌ها می‌کرد، شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ محمدباقر زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار زیادی از شهروندان چندی پیش با مراجعه به پلیس فتا همدان نسبت به برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی شکایت کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از مطالعه اظهارات شاکیان پرونده، تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند که با اقدامات فنی و تخصصی متوجه شدند تمامی مالباختگان این پرونده بعد از خرید از یک میوه فروش سیار مورد سرقت قرار گرفتند.

رییس پلیس فتا همدان اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در همدان مورد شناسایی قرار داده که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی در یک عملیات متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی ادامه داد: همچنین در ادامه تحقیقات پلیس فتا، همدست این کلاهبردار نیز شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در عملیات منسجم دستگیر شد.

وی اضافه کرد: بررسی تراکنش های برداشت از حساب شکات موید این بود که متهمان با این شیوه و شگرد اقدام به برداشت غیر مجاز پنج میلیارد ریال از شهروندان همدانی کردند.

رییس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان هنگام خرید از فروشگاه ها و فروشندگان سیار حتما تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان "پوز بانکی" و وارد نمودن رمز کارت را خودشان انجام دهند.

سرهنگ زارعی افزود: باید به صورت دوره ای نسبت به تغییر رمز عابر بانک های خود اقدام و از تجمیع دارایی خود در یک کارت مشخص پرهیز کرد.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس fata.gov.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ارائه شده پلیس فتا نسبت به شناسایی حساب مجرمان سایبری اقدام کرده و در این راستا نیمه نخست امسال ۱۵۰ حساب بانکی مسدود شده است.

طبق این گزارش کلاهبرداری اینترنتی ۱۵ درصد در نیمه نخست سال جاری افزایش داشته است، همچنین کلاهبرداری رایانه ای ۴۴.۵ درصد پرونده ها جرایم سایبری و برداشت اینترنتی ۲۸ درصد جرائم را تشکیل می دهند سپس دسترسی غیرمجاز به داده ها با ۱۶ درصد و مزاحمت اینترنتی ۸.۵ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

پلیس فتا همدان ۶ ماهه نخست امسال هشت باند کلاهبرداری اینترنتی را متلاشی و ۱۶ مجرم اینترنتی را دستگیر کردند و در همین مدت زمان ۵۵ میلیارد ریال از پول مردم باز گردانده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha