کاهش ۱۸ درصدی جرایم با اجرای طرح پابند الکترونیک در غرب استان تهران

شهریار - ایرنا - فرمانده انتظامی غرب استان تهران درخصوص اجرای طرح پابند الکترونیک در غرب استان تهران گفت: برابر تدابیر سرداررادان فرمانده کل انتظامی کشور، غرب استان تهران جز ۳ استان اجرا کننده این طرح بود که با اجرای این طرح و با نصب پابند الکترونیک به محکومان بالای ۴ فقره سرقت، شاهد کاهش ۱۸ درصدی در حوزه سرقت بودیم.

به گزارش ایرنا از خبر روز سه شنبه خبرگزاری پلیس، سردار "کیومرث عزیزی" در گفت وگو با رسانه ها ضمن تبریک هفته انتظامی، اظهار داشت: هفته انتظامی از سیزدهم مهرماه و با شعار "پلیس هوشمند،مردم قانون مدار" آغاز شده و با پیش بینی ۵۳ برنامه انتظامی، خدمات مناسبی را به صورت شبانه روزی به شهروندان عزیز ارائه خواهد داد.

وی افزود: غرب استان تهران شامل ۶ شهرستان اسلامشهر، شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس، و ملارد و جمعیتی بالغ بر ۴میلیون و ۵۱۷ هزار نفر بوده که پلیس غرب استان تهران با تمام توان و بهره برداری از تجهیزات در اختیار، خدمات مناسبی را تاکنون به شهروندان ارائه داده است.

کاهش ۱۸ درصدی جرایم با اجرای طرح پابند الکترونیک در غرب استان تهران

این مقام انتظامی در خصوص خدمات پلیس در هفته انتظامی، تصریح کرد: شاخص ترین برنامه های هفته انتظامی شامل حضور کارکنان انتظامی در نماز جمعه و ارائه عملکرد توسط فرماندهان شهرستان های تابعه در پیش از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده معظم شهداء، ایثارگران و تجلیل از وابستگان و بازنشستگان انتظامی بوده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه با بیان اینکه در شهرستان های غرب استان تهران در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به سنوات گذشته ۱۲۳ طرح امنیت اجتماعی و محله محور اجرا و عملیاتی شده است، گفت: بااجرای این طرح ها و همکاری سازمان ها وهمیاری شهروندان، شاهد افزایش ۱۶ درصدی کشفیات بوده ایم و با برنامه ریزی های صورت گرفته به ۷۰ درصد کشفیات در حوزه سرقت خواهیم رسید.

وی در خصوص اقدامات پلیس غرب استان تهران در حوزه سایبری، افزود: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا، ۱۱۰ درصد افزایش کشفیات سایبری و ۲هزارو ۴۲۷ مورد جرائم سایبری کشف و به نتیجه رسیده است.

سردار عزیزی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در غرب استان تهران گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور، در شش ماهه اول سال، ۷۱ درصد افزایش جمع آوری معتادان متجاهر بوده و همچنین با پیگیری های پلیس غرب استان تهران و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با تایید استانداری تهران کمپ های ترک اعتیاد حوزه غرب استان تهران از ظرفیت ۴۰۰ نفری به ۴هزارو ۲۰۰ نفر افزایش یافته و با افزایش این کمپ ها، شاهد کاهش محسوس معتادان در شهرستان ها می باشیم.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در ادامه در خصوص تماس شهروندان با سامانه ۱۱۰ پلیس، گفت: با بررسی های انجام شده تعداد یک میلیون و ۲۶۰ هزار امدادخواهی از طریق سامانه ۱۱۰ از پلیس غرب استان تهران بوده که از این تعداد، ۴۹۵ هزار مورد از این تماس ها عملیاتی شده و به نتیجه رسیده است و این آمار نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش تماس و بیش از ۶درصد افزایش عملیاتی شدن امدادخواهی شهروندان را داشته ایم که این امر نشان از افزایش اعتماد مردم به پلیس بوده است.

سردار عزیزی در خصوص کارایی سامانه نظارت همگانی ۱۹۷ بازرسی گفت: این سامانه برای این در دسترس مردم قرار گرفته که هرگونه تقدیر و تشکر و یا پیشنهاد و انتقادی از کارکنان انتظامی باشد، پلیس در اسرع وقت به موارد اعلامی رسیدگی کند و بیشتر تماس ها در قالب تقدیر و تشکر و بخشی نیز در خصوص درخواست های مردم از پلیس بوده است که ظرف ۲۴ ساعت، پلیس پاسخگوی موارد اعلامی خواهد بود.

سردار عزیزی در خصوص اجرای طرح پابند الکترونیک در حوزه غرب استان تهران گفت: برابر تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور، غرب استان تهران جزء ۳ استان اجرا کننده این طرح بود که با اجرای این طرح و با نصب پابند الکترونیک به محکومان بالای ۴ فقره سرقت، شاهد کاهش ۱۸ درصدی در حوزه سرقت بودیم.

وی از افزایش ۷۵۰ درصدی شناسایی و ساماندهی اتباع غیرمجاز در غرب استان تهران خبر داد و بیان داشت: بااجرای این طرح، از ابتدای سال تاکنون اتباع غیرمجاز شناسایی و ساماندهی و به کشور خود بازگردانده شده اند.

سردار عزیزی در پایان با بیان اینکه تلفات جاده ای در حوزه غرب استان تهران نسبت به مدت مشابه ۱۹درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: پلیس برای اجرای کامل و مناسب طرح ها و ارائه خدمات مضاعف به شهروندان نیازمند همیاری دولت و مجلس شورای اسلامی و سازمان های مرتبط می باشد.

محدوده انتظامی غرب استان تهران شامل ۶ شهرستان اسلامشهر، شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس، و ملارد و جمعیتی بالغ بر ۴میلیون و ۵۱۷ هزار نفر بوده که پلیس غرب استان تهران با تمام توان و بهره برداری از تجهیزات در اختیار، خدمات مناسبی را تاکنون به شهروندان ارائه داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha