۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85621668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه ایلام: پوشش بانوان با نمادهای اصیل ایرانی اسلامی طراحی و تولید شود

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه لباس و پوشش زنان ایران از دوران باستان تا دهه‌های اخیر همواره از بهترین پوشش‌های دنیا بوده است، گفت: امروزه نیز باید طراحی لباس بانوان بر اساس فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "سیدصادق حسینی" روز سه شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی - اسلامی فَردُخت، اظهار کرد: لباس‌هایی که طراحی می‌شود متناسب با الگوها و نمادهای اصیل و سنتی کشور باشد که به طور قطع مورد استقبال جامعه نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ایران اسلامی و حتی استان ایلام سرشار از طرح‌های اصیل و سنتی بسیار زیبایی است که طراحان پوشاک از این طرح‌های شکیل می‌توانند برای تولید البسه استفاده کنند.

سردار حسینی ادامه داد: ما مسلمان و ایرانی هستیم و لباس‌های تولیدی نیز بایستی بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی و به بازارهای مصرف عرضه شوند.

وی بیان کرد: تلاش دشمنان واردات لباس هایی به سبک غربی و تحمیل این نوع پوشش به جامعه بانوان اصیل ایرانی برای مهندسی افکار جامعه است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: غربی‌ها به سردمداری آمریکا در تلاش هستند که دیگر جوامع بشری به ویژه مسلمانان را به سمت فرهنگ‌های منحط غربی و آمریکایی سوق دهند.

وی با اشاره به جنگ نرم و فرهنگی دشمن علیه باورها و ارزش‌های دینی، یادآور شد: باید با هوشیاری و تمسک به سنت‌های اصیل ایرانی - اسلامی در این نبرد فرهنگی هم پیروز و سربلند شویم.

سردار حسینی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: عملیات‌های وعده صادق یک و ۲ نشان از قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در عرصه نظامی و شکست هیمنه دشمنان در انظار بین‌المللی بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن، در حق مردم مظلوم لبنان و غزه، گفت: همه مردم در اقصی نقاط جهان و سازمان ملل به حقانیت ملت فلسطین در برابر تهاجم‌های وحشیانه اسرائیل اذعان دارند.

ارسال بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فردخت

فرمانده سپاه ایلام: پوشش بانوان با نمادهای اصیل ایرانی اسلامی طراحی و تولید شود


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیر المومنین(ع)استان ایلام نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره فردخت با هدف جریان‌سازی در حوزه‌ مد و لباس ایرانی اسلامی است، اظهار کرد: جلسات این جشنواره برای اولین بار در استان از ۱۵ تیرماه با تشکیل کارگروه با حضور مسئولان ادارات و نهادها در سه بخش تحقیق و پژوهش، طراحی لباس و دریافت اثر برگزار شد.

"زهرا جمالی" افزود: بیش از ۶۰ اثر در سه بخش به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد که در هر بخش سه اثر به عنوان برگزیده به پنجمین جشنواره پوشاک فَردُخت در کاشان راه پیدا می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را جریان سازی هوشمدانه در زمینه طراحی و تولید پوشاک ایرانی - اسلامی و شناسایی استعدادهای جدید در این حوزه برشمرد.

به گزارش ایرنا، اختتامیه اولین جشنواره مد و لباس فردخت با حضور شرکت‌های دانش بنیان، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک، هنرمندان این حوزه برگزار و از افراد برگزیده تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha