حضور خادمین باپرچم متبرک آستان حضرت عبدالعظیم(ع) درمجلس شورای اسلامی

شهر ری - ایرنا - امروز مصادف با سالروز بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) جمعی از خادمین حرم مطهر همراه با پرچم مطهر حرم مطهر در جلسه علنی مجلس در ساختمان بهارستان حاضر شدند.

به گزارش ایرنا ، در سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تلاوت حاج مجتبی محمدبیگی یکی از خادمین حرم مطهر و از قاریان ممتاز بین المللی آغاز و در ادامه نمایندگان مجلس ضمن تبرک جستن به پرچم متبرک گنبد حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مقام شامخ آن حضرت ادای احترام کردند.

حضور خادمین باپرچم متبرک آستان حضرت عبدالعظیم(ع) درمجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: تجلیل از حضرت عبدالعظیم تجلیل از علم، جهاد، زهد و تقوا است.

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را به ملت عزیز ایران به‌ویژه مردم تهران عرض تبریک و تهنیت دارم. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تجلیل از علم، جهاد، زهد و تقوا است.

حضور خادمین باپرچم متبرک آستان حضرت عبدالعظیم(ع) درمجلس شورای اسلامی

وی افزود: از عزیزان و خادمان حرم حضرت که امروز در مجلس حضور داشتند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، ما هم در پایتخت کشور اسلامی‌مان تهران، مفتخریم که پناهگاه گرانقدری از این حضرت داریم.

حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام عالم و محدثی که ولایتمدار و مطیع امام زمان خود بود و آستان مقدس ایشان در ری بعنوان قبله تهران محل زیارت عاشقان اهل بیت است .

روز چهارم ماه ربیع الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم در قرن سوم قمری که از راویان حدیث شیعیان بوده و نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد.

حضرت عبدالعظیم حسنی متولد ۱۷۳ قمری که شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است. عبدالعظیم حسنی، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی(ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha