حرم عبدالعظیم (ع) میزبان دوستداران اهل بیت در هفته فرهنگی شهرستان ری+ فیلم

شهرری - ایرنا - با فرارسیدن ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) زائران و دوستداران اهل بیت (ع) در قالب هیات‌های مذهبی با حضور در حرم مطهر سیدالکریم ضمن خواندن اشعار و مداحی ارادت خود را به این محدث شیعی ابراز می‌دارند.

به گزارش ایرنا، هیات های مذهبی و زائران این حرم مطهر در ایام ولادت سیدالکریم (ع) در قالب گروههای مدیحه سرایی برای عرض تبریک به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و حضرت عبدالعظیم ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت سیدالکریم (ع) اقدام به مدیحه سرایی کردند.

به گفته معاون امور علمی و فرهنگی آستان سید الکریم (ع) شعار این هفته «حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)؛ اسوه جهاد و مقاومت» است.

به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با دانش، تقوا، مجاهدت و مقام والای اخلاقی و فضایل معنوی در بین شیعیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است به نحوی که رهبر معظم انقلاب، ری را به برکت وجود حرم مطهر آن حضرت، "قبله تهران" نامیدند.

طبق برنامه ویژه برنامه های ایام میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با همکاری رسانه ملی به صورت زنده و تولیدی از شبکه های مختلف پوشش داده خواهد شد.

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده و ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

حضرت عبدالعظیم (ع) در مدت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha