ریحان شهر در پایتخت؛ اجرای ۲۲۰ طرح برای توانمندسازی بانوان تهرانی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: در چهارمین رویداد ریحان شهر، تلاش شده در همه محلات پایتخت طرح‌های ریحان شهر در راستای توانمندسازی بانوان تهرانی اجرا تا از ظرفیت و توانایی این بانوان به بهترین نحو استفاده شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ۲۲۰ طرح در این بخش زمینه اجرایی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چند سالی است که رویدادی با عنوان ریحان‌شهر در تهران برگزار می‌شود، رویدادی که در راستای شناسایی، توانمندسازی‌ و بهره‌گیری از ظرفیت زنان در محله‌های شهر تهران است و باعث شده در چندین محله، ایده‌های نوآورانه به مرحله اجرا برسند.

روز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ چهارمین گردهمایی کنشگران و فعالان اجتماعی مناطق ۲۲ گانه تهران در رویداد ریحان شهر با حضور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری پایتخت در سالن آفتاب ایوان شمس برگزار شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در این گردهمایی با بیان اینکه در سال جاری طرح‌های ریحان شهر به ۲۲٠ طرح می‌رسد، گفت: این گردهمایی نتیجه و عصاره تلاش ۷۸۰۰ زن امیدوار تلاشگر در محله‌های شهر تهران است که امروز در حال محقق شدن است.

مریم اردبیلی افزود: تاکنون ۴۷ مدل طرح ریحان شهر در سطح شهر با ۴۷ مساله و ۴۷ رویکرد و راه‌حل مختلف با عزم و همت بانوانی که خود این نیاز را تشخیص و کشف کردند، به مرحله اجرا رسیده است، این بسیار افتخارآفرین بوده و این مسیر سرعت و شتاب خوبی با کمک بانوان فعال در مناطق پیدا کرد.

ریحان شهر در پایتخت؛ اجرای ۲۲۰ طرح برای توانمندسازی بانوان تهرانی

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها مبتنی بر رویکردهای اجتماع‌محور و اولویت‌های محلی با محوریت زنان و خانواده است، افزود: ریحان‌شهر پویشی است که با شکل‌گیری یک فعالیت، جان دوباره گرفته و آغاز دیگری برای دوره‌های بعدی خواهد بود.

وی درباره دستاوردهای سه دوره گذشته رویداد ریحان شهر در پایتخت اظهار کرد: ریحان شهر در دوره اول ۱۹۷ ایده دریافت کرد که ۵۸ طرح دارای اهمیت بود و در نهایت با ۱۹ طرح آن موافقت شد همچنین در دوره دوم ۱۴۸ طرح دریافت و ۴۸ طرح آن تایید شد. رویداد ریحان در سال سوم نیز ۲۷۵ طرح به دبیرخانه ارائه داد که ۱۸۵ طرح به بررسی نهایی رسید و ۱۴۷ طرح آماده اجرا شد.

به گفته اردبیلی، درصد قابل توجهی از طرح‌های پویش ریحان شهر امروز آغاز توسعه همان طرح‌های گذشته در مرحله بعدی ریحان شهر است که نزدیک به ۸۰ درصد این طرح‌ها بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده در ادامه اضافه کرد: اکنون بیش از ۵۰ هزار زن کنشگر در تهران وجود دارد که براساس اقدامات موجود قرار است از ظرفیت این بانوان در راستای توانمندسازی دیگر زنان و در راستای اجرای ریحان شهر از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

ریحان شهر در پایتخت؛ اجرای ۲۲۰ طرح برای توانمندسازی بانوان تهرانی

همچنین در این مراسم کلیپ‌های ویژه از گزارش عملکرد پویش ریحان‌شهر در مناطق مختلف تهران پخش شد و برنامه ارائه درس‌های آموخته شده رویداد ریحان‌شهر و نیز برنامه رویداد ریحان‌شهر از گذشته تا به امروز با حضور کارشناسان این پویش مردمی اجرا و در ادامه از کتاب ویژه سه دوره فعالیت‌های رویداد ریحان‌شهر رونمایی شد.

رویداد ریحان‌شهر یکی از مهمترین رویدادهای کنشگری محله‌محور زنان پایتخت بوده که به‌دنبال تقویت کنشگری و عاملیت زنان است.

هدف از برگزاری این رویداد، بررسی ایده‌ها و تبدیل آنها به طرح‌های اجتماع محله‌محور، تشکیل تیم‌ها توسط مجریان و همچنین شناخت دقیق مسایل زنان و خانواده در محلات پایتخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha