مشکلات محیط زیستی رودخانه شادچای با ساماندهی حریم آن رفع می‌شود

بهارستان - ایرنا - شهردار نسیم شهر گفت: مشکلات محیط زیستی رودخانه شادچای با ساماندهی حریم آن و افتتاح چندین طرح عمرانی در حاشیه رودخانه رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باباحسینی روز سه شنبه در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی و خدماتی در نسیم شهر با اشاره به آلاینده های محیط زیستی و انباشت پسماند در حریم رودخانه شادچای، اظهار داشت: با ایجاد کمربند سبز و ساخت پل های ارتباطی بین دو منطقه همدانک و خیرآباد بخشی از معضلات در این منطقه رفع خواهد شد.

وی افزود: افتتاح و بهره برداری از طرح مهم پل ارتباطی، باعث سهولت در تردد شهروندان، حفظ سلامت مردم و بهبود سطح کیفی زندگی ساکنان در این منطقه شده است.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه این پروژه ترافیکی و محیط زیستی به صورت مشترک توسط شهرداری‌های نسیم شهر و گلستان انجام شده است،افزود: طی سال های گذشته تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماندهای مختلف در بستر و حریم رودخانه شادچای توسط عده ای صورت گرفت که حقوق شهر و شهروندان را رعایت نمی کردند.

وی افزود: این موضوع سبب انباشت پسماند در رودخانه و متصاعد شدن بوی نامطبوع حاصل از آن به ویژه در فصول گرم سال می شد و از طرفی مسیر ورودی و خروجی غیر استاندارد پل زیرگذر باعث نارضایتی مردم شده بود.

باباحسینی ادامه داد: این طرح به منظور رفع گره ترافیکی، حفظ محیط زیست، رسیدگی به درخواست های مردمی و ساماندهی مسیر آب این رودخانه با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای حوزه عمرانی شهرداری با حضور استاندار تهران و دیگر مسئولان شهری افتتاح شد.

شهردار نسیم شهر در ادامه از حمایت های بی دریغ استاندار تهران در راستای تحقق وعده مدیریت شهری و اجرای این پروژه که باعث تحول و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کاهش گره ترافیکی و رفع مشکل زیست محیطی در این منطقه شده است قدردانی کرد.

نسیم شهر با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha