بستر و حریم رودخانه عباس آباد همدان آزادسازی شد

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: بستر و حریم رودخانه عباس آباد همدان با حضور میدانی و دستور صریح و قاطع از حضور غیرقانونی متصرفان آزادسازی شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان همدان، عباس نجفی اظهار کرد: در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان مبنی بر ضرورت آزادسازی بستر و حریم رودخانه عباس آباد، بستر و حریم این رودخانه که توسط برخی از اشخاص تصرف شده بود، آزادسازی شد.

وی افزود: در این اقدام که با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان همدان انجام شد بیش از پنج کیلومتر از بستر و حریم این رودخانه رفع تصرف و آزادسازی شد.

بستر و حریم رودخانه عباس آباد همدان آزادسازی شد

نجفی عنوان کرد: تلاش شد با حضور میدانی، دستورات و تذکرات لازم را برای نحوه آزادسازی این رودخانه با رعایت ملاحظات زیست محیطی صادر کنیم.

وی اضافه کرد: به دلیل پوشاندن سطح رودخانه عباس آباد توسط شهرداری از ابتدای منطقه‌ چرمسازی، بدون رعایت بستر و حریم رودخانه و خطرات ناشی از سیلابی شدن رودخانه، مصوب شد تا این مساله در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مطرح شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان ادامه داد: شهرداری همدان اقدامات لازم را برای اصلاح مسیر این رودخانه تحت نظارت شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، رود عباس‌آباد همدان از گنج‌نامه و از رشته کوه الوند سرچشمه می‌گیرد. این رود پس از آبرسانی به باغ ها و اراضی اطراف خود، در نزدیکی آبادی گراچقا به رود خاکو می‌ریزد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha