۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85330656
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی و لایروبی هشت کیلومتر از رودخانه های همدان

همدان- ایرنا- مدیر منابع آب شهرستان همدان گفت: تاکنون هشت کیلومتر از رودخانه های این شهرستان از جمله رودخانه عباس آباد، گراچقا، بهرام آباد، رباط شورین و گچکان آبشینه لایروبی و آزاد سازی شده است.

به گزارش ایرنا حامد رضازاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای لایروبی و آزادسازی این رودخانه ها ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات آزادسازی رودخانه عباس آباد از تاریخ سوم آذر ماه با تخریب دیوار حیاط یکی از دستگاه های دولتی آغاز شده و بزودی مرحله اول بخشی از رودخانه به طول بیش از ۲ کیلومتر که در دست آزادسازی بود به پایان رسیده است.

مدیر منابع آب شهرستان همدان تصریح کرد: در حال حاضر نیز پروژه لایروبی رودخانه دهپیاز به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد ریال در حال انجام است که مجموع لایروبی و آزادسازی رودخانه های شهرستان همدان بزودی به ۱۰.۵ کیلومتر خواهد رسید.

رضا زاده افزود: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه ها جز مشترکات و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و عموم مردم حق استفاده از آن را دارند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه افرادی با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام به تصرف در بستر و حریم رودخانه ها می کنند که علاوه بر نادیده گرفتن این حق، موجب ایجاد خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سیلاب می شوند.

مدیر منابع آب شهرستان همدان تاکید کرد: وزارت نیرو برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از ایجاد خسارات ناشی از سیلاب، اعیانی های موجود در بستر و حریم رودخانه ها که مزاحم عبور آب تشخیص داده شوند را باید با دستور دادستان قلع و قمع کنند که این مهم در حال حاضر در بیشتر رودخانه های استان در حال اجرا است.

رضا زاده با بیان اینکه رودخانه عباس آباد همدان نیز از این قضیه مستثنی نیست افزود: ابتدا با مطالعه و مشخص کردن بستر و حریم رودخانه و اعلان عمومی و پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در کمیسیون ماده سه، خط بستر و حریم رودخانه را قطعی و عملیات آزادسازی را با تایید شورای حفظ حقوق بیت المال آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha