رسانه‌ها قانون‌مداری را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده انتظامی گنبدکاووس با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند - قانونمداری مردم» از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست با ترویج فرهنگ قانون‌مداری و تبدیل آن به باور عمومی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ نادعلی صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته بزرگداشت نیروی انتظامی بیان کرد: بسیاری از مسائل و تنش‌های اجتماعی به سبب رعایت‌نکردن قوانین و آیین‌نامه‌ها است که رسانه‌ها با توجه به اثرگذاری بر افکار عمومی می‌توانند در گسترش و نهادینه‌ کردن رعایت قانون به پلیس کمک کنند.

وی، خبرنگاران را زبان گویای پلیس در جامعه دانست و افزود: ایجاد امنیت و ارتقای احساس آن از نیازهای اصلی جامعه و وظیفه‌ای همگانی است و پلیس به تنهایی قادر به انجام‌دادن آن نیست.

صادقی اضافه کرد: ماموران انتظامی به‌عنوان سربازان نظام اسلامی، تلاش خود را برای تامین امنیت و بالابردن احساس آن انجام می‌دهند که نشانه آن پیشکش کردن ۱۳ هزار شهید است.

رسانه‌ها قانون‌مداری را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند

فرمانده انتظامی گنبدکاووس با مطلوب دانستن امنیت کشور بیان کرد: این موفقیت حاصل همراهی، تعامل و مشارکت خوب مردم با پلیس و دیگر نهادهای امنیتی و نیز نیروهای مسلح است.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی گنبدکاووس و تعامل و همراهی مردم با پلیس، وقوع انواع دزدی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ درصد، بزه‌های خشن ۶۷ درصد و برخورد خودرویی در درون و برون شهر ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد .

صادقی اضافه کرد: امسال کشف گونه‌های موادمخدر در گنبدکاووس ۱۲۰ درصد بیشتر شد ضمن اینکه ۱۰۰ درصد بزه‌های خشن رخ داده شده در این شهرستان کشف شد.

وی ادامه داد: مردم گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار بار با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند که همگی آنها منجر به انجام عملیات شد.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس، ترافیک شهری و راه‌اندازی‌نشدن مرکز ترک اعتیاد موسوم به ماده ۱۶ را از دشواری‌های اصلی این شهرستان برشمرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید زیرساخت‌های لازم برای حل این ۲ مشکل را فراهم کنند.

صادقی افزود: پلیس می‌تواند در چند ساعت تمام معتادان متجاهر و متکدیان را از شهر جمع کند اما مکان مناسب برای نگهداری این افراد در گنبدکاووس وجود ندارد.

به گفته وی، درصورت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گنبدکاووس و جمع آوری معتادان متجاهر تا ۶۰ درصد دزدی‌های کوچک در این شهرستان کم خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: ثبت سرپیچی رانندگان در گنبدکاووس با سه دوربین به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند که قرار است هشت دوربین دیگر هم اضافه شود.

وی همچنین با قدردانی از وحدت و زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب در گنبدکاووس و با تاکید برضرورت استمرار و تحکیم آن، اضافه کرد: این وحدت ضریب امنیتی شهرستان را ارتقا داده که وظیفه داریم در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha