آموزش مهارت به دانش‌آموختگان بیکار گلستان در طرح «آباد»

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: طرح «آباد» با هدف آموزش اشتغال به دانش‌آموختگان و دانشجویان با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حسن خان‌احمدی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در این طرح، دانش‌آموختگان بیکار در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت و مطابق با رشته تحصیلی، آموزش می‌بینند و پس از گرفتن گواهینامه، در حرفه موردنظر صاحب شغل می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح آباد برای همه دانش‌آموختگان دانشگاهی است، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش کرده با در نظرگرفتن نیازهای بازار کار و رشته ‌های تحصیلی دانشجویان و دانش‏‌آموختگان، دوره‌های آموزشی تکمیلی تخصصی اشتغال‌محور متناسب با نیاز بازار اجرا کند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با بیان اینکه ۵۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاهی کشور در قالب طرح آباد مشغول به کار می‌شوند، یادآور شد: سقف وام پرداختی به شرکت‌کنندگان طرح آباد از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر شخص است و اگر ایجاد اشتغال در قالب کار گروهی باشد به ازای هر نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

خان‌احمدی از ایجاد مراکز آموزش علمی‌کاربردی به شرط تضمین اشتغال خبر داد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه تصمیم گرفته به آمار بیکاران جامعه اضافه نکند لذا طرح تضمین اشتغال به مراکز علمی کاربردی در حال اجرا است و تاکنون در استان گلستان به ۲ مرکز که اشتغال دانش‌آموختگان را تضمین کردند، پروانه پذیرش رشته جدید داده شد.

آموزش مهارت به دانش‌آموختگان بیکار گلستان در طرح «آباد»

وی یادآور شد: در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر، رشته الکترونیک صنعتی با گرو تضمین اشتغال برای دانشجویان فعال شده و ۲۸ نفر دانشجوی این رشته پس از دانش‌آموختگی مشغول به کار می‌شوند و اشتغال آنها تضمین شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بیکار تحویل جامعه نمی‌دهد و ۸۰ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند و بقیه یا از قبل شغل داشتند و یا برای افزایش بهره‌وری درس خواندند.

خان‌احمدی از تحصیل سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی گلستان خبر داد و افزود: در ۱۷ سال اخیر، ۳۴ هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی گلستان دانش‌آموخته شدند.

وی با بیان اینکه ۲۶ رشته کارشناسی و ۳۵ رشته کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی گلستان فعال است، یادآور شد: ۹۵۰ نفر به عنوان استاد حق‌التدریس با دانشگاه علمی کاربردی استان همکاری می‌کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان داشتن فوق‌لیسانس و سابقه اشتغال به کار حداقل سه سال در بازار را شرط اولیه جذب اساتید در دانشگاه علمی کاربردی برشمرد و تاکید کرد: متقاضیان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی پس از شرکت در مصاحبه علمی و بعد از تایید صلاحیت عمومی، پروانه آموزش در مراکز علمی کاربردی را کسب می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha