اماکن مهم تاریخی پایتخت در کدام مناطق است؟

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با اولویت‌بندی مناطق پایتخت از لحاظ اهمیت بناهای تاریخی گفت: مناطق ۱۲، ۲۰ و ۱ سه منطقه مهم تاریخی شهر تهران به شمار می‌رود زیرا اماکن تاریخی ارزشمند و با قدمتی در این مناطق وجود دارد.

سیداحمد علوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بازدید اخیر خود از بناهای تاریخی منطقه ۱۲ پایتخت اشاره کرد و افزود: براساس ارزیابی‌های انجام شده این مناطق تهران از لحاظ دارا بودن اماکن تاریخی دارای رتبه اول هستند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از بناهای تاریخی تهران باارزش‌تر است، اظهار کرد: هر کدام از این بناهای تاریخی دارای ارزش و جایگاه ویژه‌ای است اما می‌توان از نظر قدمت ارزیابی درستی روی این آثار تاریخی داشت. به لحاظ میراثی هر مجموعه دارای دنیایی از پیشینه میراثی است که برخی از آنها از دوره زندیه آغاز و تاکنون حفظ شده است.

اماکن مهم تاریخی پایتخت در کدام مناطق است؟

وی درباره بهره‌بردای از خانه تاریخی هفت تن واقع در بازار تهران نیز گفت: هنوز مشخص نیست زیرا این ملک متعلق به بخش خصوصی است و باید هم از مدیریت شهری و هم از میراث فرهنگی مطالبه شده تا تکلیف این بنا مشخص شود.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری چه کمکی می‌تواند به بخش خصوصی در راستای احیا و مرمت بناهای تاریخی انجام دهد، اضافه کرد: مرمت توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها در بخش گرفتن مجوز مرمت همکاری و کمک می‌کنند. البته اگر پروژه مشترک میان بخش خصوصی و مدیریت شهری تعریف شود در بخش مرمت دخالت خواهد کرد.

اماکن مهم تاریخی پایتخت در کدام مناطق است؟

علوی با بیان اینکه بخش دولتی برای نگهداشت و مرمت و احیای بناهای تاریخی بودجه تعریف شده در اختیار دارد، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید توجه بیشتری به بخش خصوصی داشته باشد و بودجه‌ای را هم برای بخش خصوصی و مالکانی که اماکن ارزشمند تاریخی در اختیار دارند، تخصیص دهد تا آنها بتوانند در راستای نگهداشت و احیا این بناهای تاریخی برنامه‌ریزی لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون برخی مالکان بناهای تاریخی در تهران با هزینه شخصی برای احیای این بناها اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی شامگاه سه‌شنبه به همراه سیداحمد علوی رییس کمیته گردشگری شورای شهر تهران و وحید انارکی شهردار منطقه ۱۲ پایتخت از برخی اماکن تاریخی منطقه ۱۲ و بازار تهران از جمله خانه هفت‌تن، خانه پدری جلال‌آل‌احمد و مسجد خاذن‌الملک بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha