دستکم ۲۰ هزار شغل در سامانه رصد مازندران ثبت شد

ساری- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران شمار فرصت های شغلی جدید ثبت شده در سامانه رصد این استان ار ابتدای امسال تاکنون را ۱۹ هزار و ۷۵۹ مورد اعلام کرد.

علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان تعهد امسال مازندران برای ایجاد اشتغال را ۴۴ هزار و ۴۰۵ شغل ذکرکرد و اظهار کرد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری شده است، همسو با تحقق این مهم، باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی، بیشترین تعهد اشتغال امسال مازندران را با هفت هزار و ۴۷۴ شغل مربوط به صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد و افزود: پس از آن بسیج سازندگی با سه هزار و ۱۸۹ و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با یکهزار و ۶۸۵ شغل، در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی، بیشترین میزان اشتغالزایی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون را به خود اختصاص داده اند.

باقری کمترین میزان ایجاد اشتغال در سطح استان را نیز با ۳۰ شغل مربوط به شرکت آب منطقه ای مازندران ذکرکرد و بر لزوم شناسایی ظرفیت ها، رفع مشکلات و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در راستای اشتغالزایی پایدار در جامعه تاکید کرد.

این مقام مسوول از اجرای طرح راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده در خبرداد و با بیان اینکه سامانه رصد شفاف و کارکرد دوم آن سیاست‌گذاری است، اظهار کرد: در همین راستا سامانه ملی رصد اشتغال با هدف تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال راه اندازی شد و تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال را نیز ثبت می‌کند.

دستکم ۲۰ هزار شغل در سامانه رصد مازندران ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: این سامانه مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در استان را به همراه محل کار آن‌ها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به تفکیک دستگاه مسئول را نشان می‌دهد.

باقری با بیان اینکه مازندران از استان‌های پیشرو در بخش تعاون است و وضعیت مطلوبی در این حوزه دارد، اما تلاش ها برای بهتر شدن وضعیت باید بی وقفه باشد، خاطرنشان کرد: مازندران به لحاظ تشکیل ۱۴ هزار تعاونی در سطح این استان، رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

طبق آمارهای رسمی در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت از مجموع اشتغال های موجود در مازندران ۳۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha