طرح بازآفرینی محله نفرآباد تهران در مرحله پایانی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد در مرحله پایانی است و در سه ماه آینده با اتمام این طرح، اتفاقات خوبی در این محله روی می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی هدایت روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از محله نفرآباد افزود: اجرای طرح بازآفرینی این محله به وسعت ۱۳ هکتار از سال ۱۴۰۱ شروع شده و با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: طرح بازآفرینی در زمینه نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن و همچنین ارتقای سطح زندگی افراد اجرا می‌شود.

هدایت ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در محله نفرآباد دنبال می شود موضوع بازسازی بافت فرسوده است و مالکانی که نمی‌توانند منازل خود را نوسازی کنند شهرداری این کار را انجام می‌دهد و طرح کلید به کلید را اجرایی کنیم.

طرح بازآفرینی محله نفرآباد تهران در مرحله پایانی

به گفته وی، موضوع سیاست تشویقی در بافت‌های فرسوده در موضوع صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده و محله نفرآباد شروع شده و هم اکنون میزان صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده تهران ۲ و نیم برابر شده است.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در محله نفرآباد ساخت سایت‌های خدماتی و رفاهی است و تلاش داریم زمینه ساز ارتقای سطح زندگی در این محله شویم.

به گفته وی، همچنین ساخت مجموعه زائرسرا در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تا آخر سال تمیل این طرح دنبال می‌شود.

طرح بازآفرینی محله نفرآباد تهران در مرحله پایانی

هدایت تاکید کرد: بخش مهمی از طرح‌های بازآفرینی محله نفرآباد با معماری ایرانی و اسلامی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر امسال چهره محله نفرآباد تغییر پیدا می‌کند و قطعا با ارتقای خدمات شاهد نوسازی این بافت می‌شویم.

به گفته وی، در موضوع بازآفرینی محلات و بافت‌های فرسوده نقش دولت، شهرداری و مردم مهم است و این سه ضلع باید در کنار هم باشند.

هدایت یادآور شد: هم اکنون چهار هزار و ۲۵۰ هکتار از بافت بی دفاع شهری تبدیل به ساخت مسکن استطاعت پذیر شده و امسال نیز پنج هزار هکتار دیگر در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است.

طرح بازآفرینی محله نفرآباد تهران در مرحله پایانی

وی همچنین از طرح پهنه‌های جنوبی تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در طرح جدید می‌خواهیم بسیاری از بافت‌های بی دفاع شهری و فرسوده را شناسایی و در امر نوسازی و ارتقای سطح خدماتی اقدام کنیم البته به عنوان طرح جابجایی ترمینال جنوب نیز برای این موضوع مطرح شده است.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ فقره تسهیلات بانکی در بافت فرسوده پرداخت شده البته در موضوع نوسازی بافت فرسوده پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت و ساز بسیار مهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha