انطباق پذیری مخابرات لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال است

تبریز-ایرنا- مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب‌ و کار شرکت مخابرات ایران گفت: انطباق پذیری این مجموعه با تغییر و تحولات فناوری مدرن لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش ایرنا، یاسر باقری روز چهارشنبه در همایش هم‌اندیشی و هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال، افزود: با توجه به اینکه کسب و کارهای اینترنتی در جهان در سال های اخیر به کلی دگرگون شده و تحولات عمیقی در این حوزه صورت گرفته است، باید شرکت مخابرات ایران نیز همسو با این تحولات حرکت کرده و زمینه های لازم برای توسعه فعالیت های دیجیتال را فراهم کند.

وی خودتحریمی را بدترین نوع تحریم در هر حوزه به ویژه ارتباطات و فناوری های ارتباطی برشمرد و با تاکید بر اینکه بی توجهی به این داستان تبعات بسیار منفی دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی حاکم بر جهان ارتباطات و اطلاعات، چاره ای جز همگامی با اقتصاد دیجیتال وجود ندارد.

باقری یادآور شد: بر همین مبنا مخابرات کشور باید نقشه راه آینده خود را تدوین و اجرایی و جانمایی مناسبی در تحولات اقتصاد دیجیتال برای خود دست و پا کند، چون حیات و ممات اقتصاد ایران وابسته به مخابرات است.

وی ایجاد تحول و تحقق انطباق پذیری در شرکت مخابرات را نیازمند آموزش و پژوهش دانست و با اشاره به اینکه از ۲ سال قبل اقداماتی در این زمینه با ایجاد کارگروه ها و حضور در مجامع دانشگاهی و موسسات علمی صورت گرفته است، ادامه داد: شرکت مخابرات ایران از سال ۱۴۰۱ طرح نهضت جهادی توسعه قیبرنوری را شروع کرده است و با وجود اینکه هیچ انحصاری در این حوزه وجود ندارد، اما ۹۰ درصد این طرح توسط مخابرات اجرا می شود.

باقری تشکیل شورای توسعه اقتصاد دیجیتال را از جمله اقدامات مهم شرکت مخابرات در راستای انطباق پذیری بیان و اضافه کرد: در این شورا تلاش شده است تا حد امکان از نخبگان و صاحب نظران دانشگاهی استفاده شود و شوراهای موازی نیز در تمام استان ها تشکیل و فعال شده اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی نیز در این همایش توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال با بهره مندی از امکانات ارتباطی را یکی از محورهای اصلی این شرکت بیان کرد و گفت: باید توجه داشت که بدون ایجاد و تامین زیرساخت های لازم امکان تحقق و توسعه اقتصاد دیجیتال وجود ندارد.

ناصر شهبازی ارتقا و افزایش شفافیت، بهبود کیفیت زندگی، گسترش بازارها، افزایش رضایت مشتریان، رشد اقتصادی، امکان و تسهیل دسترسی های جهانی، پایداری ارتباطات، ایجاد فرصت های شغلی، کاهش فساد و تقویت کارآفرینی را از جمله مزایا و ظرفیت های اقتصاد دیجیتال بیان کرد.

وی ایجاد زیرساخت ها، اینترنت پرسرعت، امنیت سایبری، تحقیقات و نوآوری و همکاری های بین المللی را از الزامات مهم توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: برای تحقق آنها همکاری شرکت های دانش بنیان بسیار ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha