تجربه اردوی تفریحی در هشتاد سالگی؛یک روز به یادماندنی برای سالمندان دهلرانی

ایلام -ایرنا- آخرین باری که به یک سفر تفریحی رفته باشند شاید به سال‌های بسیار دور برگردد، آنهم ممکن است در کوهستانی در اطراف خانه خود در حال دامپروری و یا سیاه چادر برپاکردن در دل طبیعت زاگرس به‌خاطر موقعیت شغلی زندگی عشایری، اما امروز در هشتاد سالگی در فضایی متفاوت دور هم جمع شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جوانان دیروز دیار زاگرس و کهنسالان سرشار از تجربه، در جوانی و میانسالی با داشتن چندین سر عائله و فرزند، به‌خاطر مشکلات سخت زندگی و تأمین هزینه یک خانواده پرجمعیت، شبانه روز در تلاش بوده‌اند و زمانی را برای آسایش و یا تفریح نداشته‌اند.

بعد از از کار افتادگی و در دوران سالمندی نیز در کنجی از خانه و در کنار یکی از فرزندان خود و شاید هم در تنهایی و گوشه عزلت روزگار خود را سپری کرده‌اند.

نهایت تفریح شان هم شاید این بوده در حیاط خانه و یا مزرعه و پارکی در اطراف آن، دست نوه‌اش را گرفته باشد و چند قدمی را باهم خوش گذرانده باشند.

در استان ایلام سالمندان اگرچه که بر اساس سنتهای اجتماعی معمولا در خانواده خود مورد احترام هستند و به نوعی سرپرستی می‌شوند اما رفتن به یک سفر تفریحی برای آنان به ندرت اتفاق می‌افتد.

کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی سالمندان به مناسبت هفته سالمند در شهرستان دهلران در یک ابتکار در حوزه خدمت رسانی، اینبار سالمندان این نهاد را به یک اردوی تفریحی برده تا سالمندان در آستانه هشتاد و چند سالگی، نوعی تغییر را در زندگی یکنواخت خود احساس کنند.

تجربه اردوی تفریحی در هشتاد سالگی؛یک روز به یادماندنی برای سالمندان دهلرانی

مدیر کمیته امداد دهلران در این باره گفت: سالمندان درصد مهمی از جامعه تحت حمایت کمیته امداد هستند که اغلب مشکلات سختی دارند و علاوه بر معیشتی زندگی آنها معمولا یکنواخت و همراه با کسالت و گوشه گیری است که ما تصمیم گرفتیم در هفته سالمندان جمعی از آنان را به یک اردوی تفریحی یک روزه ببریم اگرچه که چنین خدمتی از وظایف اصلی ما نیست.

عبدالرضا باسره ادامه داد: برای این اردوی تفریحی ما با کمک گرفتن از بخش ترابری هنگ مرزی و سپاه پاسداران شهرستان توانستیم جمعی از سالمندان را به اردوی تفریحی و بازدید از سد دویرج دهلران ببریم و روز خوبی را برای آنان رقم بزنیم.

وی افزود: حضور تعداد زیادی از این سالمندان در کنار هم و همچنین حضور تعدادی از مسئولان شهرستان دهلران در کنار آنان از جمله فرماندار، فرماندهی و جانشین هنگ مرزی و مدیر شبکه بهداشت شهرستان و شنیدن درد دلهای این سالمندان توانست روز خوبی را برای آنان رقم بزند.

به گفته رئیس کمیته امداد دهلران، همنشینی مسئولان با این سالمندان و برنامه های جانبی شاد، بازدید از بخش های مختلف سد دویرج، صرف نهار، اقامه نماز و اهدای کارت هدیه ی نقدی به سالمندان از جمله دیگر برنامه های این اردوی تفریحی بود.

تجربه اردوی تفریحی در هشتاد سالگی؛یک روز به یادماندنی برای سالمندان دهلرانی

با آرزوی سلامتی برای کهنسالان و سرمایه های بزرگ جامعه که جوانان امروز بایستی پای تجربه های این عزیزان بنشینند و آموزه‌ها کسب کنند، ضمن قدردانی از این ابتکار شایسته، امید می‌رود دستگاه های اجرایی دیگر نیز با برگزاری چنین اردوهایی، بر سلامت جامعه و تکریم از نسل‌های دیروز اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha