۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 85623401
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهره‌های فعال سینمای مازندران تجلیل شدند

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۸
کد خبر: 85623401
چهره‌های فعال سینمای مازندران تجلیل شدند

ساری- ایرنا- سومین جشن مهر سینمای مازندران با تجلیل از پیشکسوتان، فعالان حوزه سینما و تعدادی از هنرمندان هنر هفتم چهارشنبه شب در ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، جمعی از اهالی سینمای مازندران با حضور در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری زنده‌یاد سلمان هراتی ساری، سومین جشن مهرِ سینمای مازندران را برگزار کردند.

در این مراسم که با حضور نادر مقدس عضو کانون کارگردانان سینمای ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه هنری مازندران برگزار شد، ۱۳ نفر از فعالان و حامیان حوزه سینما در استان از بخش‌های تصویربرداری، کارگردانی، صدابرداری، پژوهش، تدوین، سینماداری و آموزشگاه سینمایی با اهدای لوح و تندیس مهر سینما تجلیل شدند.

در بخش پیشکسوتان ناصر(امیر) مقدس بازیگر و مدیر تولید سینمای ایران، اهل آمل که با حمایت‌های او بازیگرانی از مازندران به سینمای ایران معرفی شدند و همچنین تقی قاسم‌پور، تصویربردار، کارگردان، عکاس، مدرس و دانش‌آموخته قدیمی سینما و فارغ‌التحصیل فیلم‌برداری سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران، تجلیل شدند.

در بخش آموزشگاه برتر مهرداد یوسف‌نیا مدیرمسؤل آموزشگاه سینمایی نگاه برتر بابل، فعال در عرصه آموزش و رییس صنف عکاسان شهرستان بابل مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش مدیر استانی حامی سینما از سرهنگ مسعود تقدیسی‌لاریجانی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا مازندران به دلیل همراهی‌های مستمر با اهالی سینما در تولید آثار سینمایی تجلیل شد.

در بخش سینمادار برتر محمد متوسلانی متولد ۱۷ مهر ۱۳۱۴ بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران و مدیر سینما آزادی بابل (سینمای قدیمی بابل) مورد تجلیل قرار گرفت.

از عیسی بابایی به عنوان برگزیده در بخش رویدادهای سینمایی سال ۱۴۰۲ برای کسب دیپلم افتخار ۶۲اُمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، مهروشید، بخش تجربه‌گرا تقدیر شد.

در بخش صدابرداری از غلام‌رضا رمضان‌پور به عنوان صدابردار بسیاری از مجموعه‌های فیلم کوتاه و بلند تقدیر به عمل آمد.

در بخش فیلم‌نامه از یاسر خمسی فیلمنامه‌نویس آثار کوتاه و بلند، برگزیده چند جشنواره داخلی و مدرس فیلم‌نامه‌نویسی قدردانی شد.

در بخش پژوهش و فعالیت رسانه‌ای، از علیرضا سعیدی‌کیاسری به عنوان نویسنده، محقق، داور و مدیر رسانه «حالا مستند» تجلیل شد.

سید محمدجواد علوی عکاس، تصویربردار و تدوینگر بسیاری از فیلم‌های کوتاه در انجمن سینمای جوانان در بخش تدوین تجلیل شد.

در بخش تصویربرداری، عباس قاسم‌نژاد برای تصویربرداری چندین فیلم کوتاه و بلند و فیلمبرداری فیلم سینمایی «یک روز معمولی» اثر نادر مقدس تجلیل شد.

در بخش کارگردانی از رضا اکبریان‌ گالشکلایی هنرمند ساروی برای کسب عناوین منتخب و برگزیده دهمین، پانزدهمین و هفدهمین دوره جشنواره سینمای مستند ایران، سینما حقیقت، منتخب سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و جایزه بهترین فیلم کوتاه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فایتوداک ایتالیا تقدیر شد.

علی احمدی زرین‌کلایی نیز در بخش کارگردانی برای تولید مستندهای حیات وحش و تلاش مستمر و طاقت‌فرسا برای ضبط تصاویر گونه‌های کمیاب جانوری مازندران مورد تقدیر قرار گرفت.

ضرورت تدوین برنامه ۱۰ سال هبرای سینمای مازندران

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: یکی از اهداف مورد نظر ما برای حوزه سینمایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که برنامه‌ای ۱۰ ساله با برش‌های یک ساله برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های سینمایی این استان تدوین تا نقشه راه دراین زمینه مشخص شود یعنی باید بدانیم حرکتی که آغاز می‌کنیم قرار است به جا ختم شود.

احسان آهنگر افزود: با این اقدام در همه ابعاد اعم از توسعه زیرساخت سینمایی، تقویت تشکل‌های سینمایی و همراهی با این تشکل‌ها، حمایت از آموزشگاه‌ها و مؤسسات هنری می‌توانیم هدفمند پیش برویم. این موضوع مورد نیاز شدید معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مازندران یکی از استان‌های پیشرو در هنر هفتم است و حضور چهره‌های شاخص از این استان در عرصه سینمای کشور که در جشنواره‌های بین‌المللی نیز برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند هم جایگاه مازندران در سینمای کشور را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: سینما امروز یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی و زبان بانفوذ بالای اجتماعی در همه جوامع است که باید از آن به درستی حمایت و استفاده کنیم. ما امروز نمی‌توانیم هیچ شکلی را برای جهان بدون سینما متصور شویم. واقعا اگر سینما نداشتیم چطور می‌شد بسیاری از مفاهیم مورد نظر برای مردم جهان تفهیم شود.

آهنگر خاطرنشان کرد: امیدوارم همه اهالی سینما کمک کنند تا بتوانیم گام‌های بزرگی برای رونق سینمای مازندران برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha