۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85623518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توحش جدید تل‌آویو علیه بیمارستان‌ها در شمال غزه/ جان۷۰۰ هزار فلسطینی در خطر است

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی دست از سر بیمارستان‌ها در نوار غزه برنمی‌دارد و با دادن اولتیماتوم برای تخلیه سه بیمارستان که شاهرگ حیاتی محسوب می‌شوند، ۷۰۰ هزار فلسطینی را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، با گذشت بیش از یکسال از شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ویرانی بخش بهداشت و درمان از سوی اشغالگران ادامه دارد و سه بیمارستان باقیمانده در شمال این منطقه محاصره شده است.

رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را که شریان اصلی زندگی و امید بیماران و مجروحان هستند، هدف قرار می دهند. اشغالگران دستور تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، اندونزیایی و العوده مراکز مهم درمانی در شمال غزه را داده‌اند؛ بیمارستان کمال عدوان طی روزهای گذشته شاهد حملات گسترده اشغالگران بوده است. این بیمارستان در سال ۲۰۲۰ تاسیس شدو به هزاران نفر خدمات درمانی ارائه داده است.

این دومین بار است که اشغالگران از کارکنان بهداشت و درمان می خواهند تا بیمارستان را تخلیه کنند، ۱۴ اکتبر سال گذشته نیز چنین درخواستی مطرح شده بود و پس از آن به این بیمارستان حمله شد.

همچنین دستور تخلیه به بیمارستان اندونزیایی هم داده شده؛ بیمارستانی که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. این بیمارستان نیز دومین بار است که دستور تخلیه می‌گیرد ، در نوامبر سال ۲۰۲۳ نیز هدف حمله قرار گرفت و بسیاری از بیماران آن شهید و زخمی شدند.

بیمارستان العوده که دسامبر سال ۲۰۲۳ هدف حمله قرار گرفت نیز در معرض خطر تخلیه است. اشغالگران این بیمارستان را به پادگان نظامی تبدیل و ۲۴۰ فلسطینی را در آن بازداشت کردند.

مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه گفت: این اقدامات در چارچوب نسل کشی اشغالگران علیه ملت فلسطین و به مثابه حکم اعدام ۴۰۰ هزار فلسطینی در شمال نوار غزه و ۳۰۰ هزار نفر در شهر غزه است.

«اسماعیل الثوابته» افزود: اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را محاصره کرده و مانع از ورود سوخت به بیمارستان شده اند که این اقدام توقف ارائه خدمات درمانی را به دنبال خواهد داشت و جان ۷۰۰ هزار نفر را به خطر می‌اندازد.

وی خواستار حمایت بین المللی از مراکز درمانی در نوار غزه و توقف ویرانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سوی اشغالگران شد.

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته کلینیک های این سازمان ۲۵۵ بیمار را درمان کرده است. دسترسی مردم به مراکز بهداشتی روز به روز سخت‌تر می‌شود و گزارش هایی درباره مرگ برخی به علت عدم دسترسی آنها به مراکز درمانی مخابره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha