گلستان آماده پایش بیماری پرندگان مهاجر است
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: گروه‌های واکنش سریع این اداره‌کل، آماده پایش انتقال بیماری ناشی از حضور پرندگان مهاجر در استان بوده و با دقت مناطق حضور و جنب و جوش این پرندگان را رصد می‌کنند.

علی کاووسی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون مشکل بیماری ناشی از حضور پرندگان مهاجر در استان به وجود نیامده است.

وی از پرورش‌دهندگان پرنده بومی منطقه خواست در صورت مشاهده تلفات پرندگان مهاجر، موارد را به شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند.

به گفته وی سال قبل در مدت بودن پرندگان مهاجر در این استان شمالی ۲ کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در میان طیور بومی گرگان و بندرگز گزارش شده بود که با حضور به موقع گروه‌های واکنش سریع دامپزشکی از گسترش آن در منطقه جلوگیری شد.

استان گلستان علاوه بر پرورش پرندگان بومی از سوی روستاییان، بیش از هزار واحد مرغداری و بیش از چهار هزار هکتار مزارع پرورش آبزی دارد و جزو استان‌های پیشتاز تولید فرآورده‌های پرنده و آبزیان به شمار می‌رود.

مهاجرت پرندگان از مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب‌های گلستان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب‌های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.

استان گلستان به سبب دارا بودن مجموعه تالاب‌های آلماگل، آلاگل، آجی‌گل، اینچه، دانشمند، بی‌بی‌شیروان، تالاب ساحلی گمیشان و خلیج گرگان، همه ساله میزبان صدها هزار انواع پرنده آبزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha