برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۱۰ هزار تنی ظرفیت انبارهای سرد در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد - ایرنا - معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد ۲۱ واحد انباری با ظرفیت ۱۱۰ هزار تن با توجه به محدودیت ظرفیت انبارهای سرد استان برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خداکرم کرمی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگارن افزود: در زمان حاضر ظرفیت انبارهای سرد چهارمحال و بختیاری ۱۷۰ هزار تن است که این ظرفیت پاسخگوی نیاز محصولات استان نیست.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به منظور اجرای برنامه الگوی کشت و افزایش میزان بهره‌وری، ارقام جدید سیب زمینی به کشاورزان معرفی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه تعهد استان برای کشت سیب زمینی براساس برنامه الگوی کشت پنج هزار و ۱۰۰ هکتار بود گفت: برداشت محصول راهبردی سیب زمینی در این استان از پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع ارقام سیب زمینی در استان برداشت شود.

حسین برزگر با بیان اینکه ۳۰ درصد سیب زمینی تولید شده در چهارمحال و بختیاری بذری و ۷۰ درصد خوراکی است گفت: انتظار می‌رود امسال ۲۰ هزار تن سیب زمینی کلاس‌دار بذری در این استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور سرمایه گذار مناسب برای تولید سیب زمینی صنعتی در استان گفت: تلاش می‌شود از سبد سیب زمینی خوراکی کاهش و به سبد صنعتی این محصول اضافه شود.

وی یادآور شد: تبدیل ارقام سیب زمینی با طول دوره رشد بلند به ارقام زودرس و میان رس که در برنامه الگوی کشت میزان آبیاری و دور آبیاری کمتر و تولید ارقام جدید صنعتی که در صنعت از آن‌ها استفاده شود، از رویکردهای جدید سازمان جهاد کشاورزی در موضوع سیب زمینی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha