۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85624157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار مقاومت عراق به آمریکا و کشورهای عربی

۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱:۱۵
کد خبر: 85624157
هشدار مقاومت عراق به آمریکا و کشورهای عربی

تهران- ایرنا- گردان‌های حزب الله عراق بار دیگر به آمریکا و کشورهای عربی دنباله رو آن درباره آغاز جنگ انرژی در منطقه هشدار داد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نسبت به تجاوز به خاک عراق یا استفاده از خاک و آسمان این کشور برای حمله به ایران هشدار داد.

العسکری در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: بار دیگر تاکید می‌کنیم که در صورت هرگونه تجاوز به عراق یا استفاده از خاک و حریم هوایی کشور برای حمله به جمهوری اسلامی، پاسخ گردان‌های حزب الله محدود به رژیم صهیونیستی نخواهد بود بلکه پایگاه‌ها، پادگان‌ها و منافع آمریکا در عراق و منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما آغازگر جنگ انرژی نخواهیم بود اما اگر این جنگ آغاز شد، تولید روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت متوقف خواهد شد و این وظیفه‌ای است که ما برعهده می‌گیریم و خدا می‌داند که برادران یمنی در باب المندب و برادران ایرانی در تنگه هرمز چه کاری خواهند کرد.

العسکری اضافه کرد: این جنگ، پاک و ناپاک را از هم جدا کرد و مشخص کرد که چه کسانی نیروی شیطان و چه کسانی نیروی رحمان هستند. ما پیشتر از رژیم‌های ناپاک نام بردیم. اکنون شیعیان لندنی و لیبرال‌های عراق و عرب را نیز به این لیست اضافه می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق ۱۲ مهر ماه نیز نسبت به راه افتادن جنگ انرژی هشدار داده بود.

العسکری در بیانه‌ای اعلام کرده بود که همانطور که گردان‌های حزب‌الله عراق پیش‌تر هم گفته، یا همه کشورها از نعمت‌ها (نفت) استفاده می‌کنند یا همه محروم می‌شوند.

وی افزود:اگر جنگ انرژی آغاز شود، جهان روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت از دست خواهد داد.

اظهارات این مقام عراقی پس از آن بیان می‌شود که رژیم صهیونیستی تهدید کرده که در پاسخ به عملیات موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی که در چهارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین المللی انجام گرفت، ایران را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با اول اکتبر ۲۰۲۴ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد.

به گفته سپاه، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می‌شود چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح جزئیات عملیات وعده صادق ۲ با بیان اینکه ۲ ماه گذشته، روزهای بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بود، گفت: حتی با وجود این جنایت‌ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند و تنها پایگاه‌های نظامی زده شد؛ سه پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی از جمله مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم پایگاه مبدا عملیات ترور سید حسن نصرالله، رادارهای راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه مورد هدف قرار گرفت. در این عملیات زیرساخت اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی و مردم مورد هدف قرار نگرفتند در حالی که این کار کاملا امکان پذیر بود.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha