۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85624405
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پوتین: روابط بین‌الملل وارد دوره تغییرات اساسی شده است

مسکو- ایرنا- رئیس‌جمهور روسیه گفت: روابط بین‌الملل وارد دوره تغییرات اساسی شده است، روندی که مبتنی بر فرایندی طبیعی و غیرقابل بازگشت است.

به گزارش ایرنا از ریانووستی، ولادیمیر پوتین این سخنان را روز جمعه در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از سران کشورهای منطقه به مناسبت بزرگداشت سیصدمین سالگرد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد، بیان کرد.

پوتین: روابط بین‌الملل وارد دوره تغییرات اساسی شده است

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: جهان با تهدیدهای بی‌سابقه ناشی از گسل‌های تمدنی، درگیری‌های قومیتی و ادیان مواجه است، زمانی که روابط بین‌الملل وارد عصر تغییرات اساسی جهانی شده است، زمانی که نظم جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است که منعکس کننده تنوع کل کره زمین است.
وی افزود: ما متقاعد شده‌ایم که صلح جهانی و توسعه همه جانبه تنها با در نظر گرفتن نظر هر یک از مردم و در عین حال احترام به نظر هر کشور در مورد مسیر حاکمیتی، به جهان بینی، به سنت‌ها و عقاید مذهبی آن تضمین می‌شود.
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه خواستار گسترده ترین بحث بین المللی ممکن در مورد شاخص‌های تعامل در جهان چندقطبی در حال ظهور است و آماده گفت و گو درباره مسائل مربوط به ایجاد نظم نوین جهانی با همه دوستان، شرکا و همفکران خود از جمله در کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

پوتین: روابط بین‌الملل وارد دوره تغییرات اساسی شده است


رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود از مختومقلی فراغی متفکر ترکمن گفت:‌ این نویسنده خواستار پاکی، عدالت و برابری در روابط بین دو کشور (روسیه و ترکمنستان) شد. مردم، دولت ها و ملت ها از آرمان های عالی او در زمینه دوستی و حسن همجواری دفاع کردند.
پوتین تاکید کرد که همه این ایده‌ها هنوز برای افراد عاقل امروزی نزدیک و قابل درک هستند و در شرایط دشوار بین‌المللی کنونی اهمیت و تقاضای خاصی پیدا می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه قرار است در حاشیه این اجلاس با برخی سران شرکت کننده از جمله دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha